دهه فجر نتیجه تکامل آگاهی ملت ایران است
دهه فجر نتیجه تکامل آگاهی ملت ایران است

دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای ارائه کرده است تلاش کردیم بدون پرداختن به حاشیه ها اصل مشکلات مردم را پیگیری کنیم

به گزارش پگاه  خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان بیضا که با حضور فعالان اقتصادی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که دهه فجر سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی است و این انقلاب چله و تکامل خود را طی کرده است، اظهارداشت: هر روز آگاهی های مردم ایران افزایش می یابد و ما باید پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را استمرار دهیم؛ همانگونه که استقرارش را مردم عزیز تضمین کردند.

استاندار فارس گفت: دهه فجر نتیجه تکامل آگاهی ملت ایران نسبت به وضع موجود و پیگیری آرمان های و مطالبات خود است که منجر به تحول بنیادینی شد و انقلاب را آفرید.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که جمهوری اسلامی با همت مردم و تلاش دولتمردان در دهه های آینده به اهداف متعالی خود دست پیدا می کند، افزود: امکانات قبل از دهه ۶۰ بسیار ناچیز بود و امروز در زمینه راه سازی، برق، آب، گاز، سرانه آموزشی و ورزشی اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است و تقاضای روستائیان ما امروز اینترنت بسیار پرسعت است؛ البته شان مردم بالاتر است و استحقاق بیش از این را دارند.
وی با بیان این که شعارهای اساسی انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است که از دل برمی خواست و با اعتقاد و باور مردم سرداده می شد، افزود: باید در همان مسیر و همان خواسته همیشگی که مورد توجه امام راحل(ره) و نظریه پردازان انقلاب اسلامی حرکت کنیم تا مردم به مطالبات خود دست پیدا کنند.
استاندارفارس با اشاره به این که در مسیر جمهوری اسلامی حرکت های خوبی صورت گرفته اما هیچ کس مدعی نیست که همه معنای این شعارها محقق شده اند، گفت: در این مسیر گام های بلندی برداشته شده است و باید تلاش کنیم در آینده مردم سالاری، استقلال و آزادی، پیشرفته تر از گذشته استقرار یابد.
دکتر رحیمی با بیان این که جمهوری اسلامی، نظامی است که بر پایه شرع مقدس اسلام و با رای مردم استقرار یافته است، گفت: منظور از شعار آزادی، بیان فکر و اندیشه است؛ بندگی خدا و نفی بندگی غیرخدا و همچنین به بندگی نگرفتن دیگران.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که استقلال به معنای این است که نه تسلیم زور شویم و نه زور بگوئیم، ادامه داد: امروز هم این شعارها مطلوب است و خادمین مردم باید به گونه برنامه ریزی و عمل کنند که شعارهای مطلوب مردم را بیش تر از گذشته محقق کنیم.
وی با اشاره به این که یکی از پایه های تحقق شعارهای انقلاب، انتخابات است که باید تلاش کنیم حضور گسترده مردم تصمین شود، اظهارداشت: آینده کشور و منافع ملی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو برگزاری انتخابات باشکوه است.
استاندارفارس با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و استمرار آن نتیجه توکل بر خدا، تکیه بر قدرت مردم، وحدت، انسجام، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آزادی طلبی است، افزود: این آرمان ها همیشگی و متکی بر فطرت انسانی است؛ به همین دلیل انقلاب اسلامی همیشه زنده است؛ زیرا آرمان های آن انسانی و متعلق به همه جا است و همواره دارای تازگی و جاذبه است.
دکتر رحیمی با تاکید بر این که انتخابات نیازمند مشارکت حداکثری مردم و مشارکت بالا نیازمند ملزوماتی است که باید مهیا شود، گفت: فعالیت سمن ها، مردم و ذی نفوذان برای آگاهی بخشی به مردم و این که مردم ببینند همه سلایق ذیل انقلاب، در صحنه هستند و می تواند نمایندگان مطلوب خود را انتخاب کنند، تاثیر بسزایی در مشارکت بالای مردم در انتخابات دارد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که ما حافظ سلامت و امنیت انتخابات هستیم و در انتخابات گذشته این موضوع را اثبات کردیم، افزود: انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی به اذعان نهادهای مسئول، با کمترین مسئله و حاشیه و با سلامت و امنیت کامل برگزار شد؛  در مورد عملکرد بقیه نهادها هم مردم قضاوت می کنند و به نظر ما در چارچوب قانون و شرع بوده است.
وی با بیان این که مردم نگرانی ها و دلخوری هایی دارند که در اثر فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از تحریم ها، کرونا و خشکسالی ها ایجاد شده است، اظهارداشت: دشمنان در پی ناامید کردن مردم و سیاه نمایی در خصوص خدمات نظام و ناچیز جلوه دادن آن هستند.
استاندارفارس با اشاره به این که دولت تدبیر و امید علیرغم سیاه نمایی آگاهانه و ناآگاهانه برخی افراد، در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب، سکان داری کرده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده است، افزود: همه قوای کشور باید سهم خود را در مشکلات بپذیرند و برای رفع نقاظ ضعف تلاش کنند.
دکتر رحیمی با تاکید بر این که اگر همه مشکلات را به دولت نسبت بدهند دچار اشتباه می شوند و چون صورت مسئله اشتباه است راه حل صحیحی پیدا نمی شود، گفت: همه باید مسئولیت خود را قبول کنند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که تحریم ها خواست ما و نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است، ادامه داد: استکبار جهانی چون با آرمان های ما در تضاد است، تحریم را تحمیل کرده است؛ ما متقاضی جنگ با هیچ کس نبودیم و تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر نشان دهنده این موضوع است و دین ما دین عدالت و صلح است؛ ولی کسانی خلاف اصول مسلم اسلامی فکر می کنند تحریم های بسیار سخت و کمرشکنی را بر کشور ما تحمیل کردند.
وی با تاکید بر این که در چارچوب اقتصادمقاومتی و گام دوم حرکت می کنیم و تکیه بر توان داخلی داریم، تصریح کرد: از هر روزنه ای برای شکستن تحریم ها استفاده می کنیم و وظیفه هر دولتمرد و سیاستمداری است تا برای کاستن از فشارهای اقتصادی بر مردم تلاش کند.
استاندارفارس با اشاره به این که بدون پرداختن به حاشیه ها تلاش کرده ایم، متن و اصل مشکلات مردم را پیگیری کنیم، گفت: از نرخ بیکاری استان از ۱۶٫۹ در سال ۹۲ به زیر ۷ درصد در سالجاری رسیده است و بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی و اقتصادی در دهه فجر سال گذشته افتتاح کردیم و امسال نیز در همین حدود طرح و پروژه افتتاح خواهد شد.
دکتر رحیمی با بیان این که در هر چهار گوشه استان فارس فعالیت های راهسازی در حال انجام است، ضمن تاکید بر پیگیری برای تسریع بیشتر در ساخت آزادراه شیراز-اصفهان، افزود: طرح های ریلی بزرگی مانند راه آهن اقلید به یزد که ۴ ساعت سفر به مشهد را کاهش می دهد به زودی به بهره برداری خواهد رسید و جاده طریق الرضا نیز که شرق و غرب کشور را به هم اتصال می دهد در دست اجرا است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اجرای طرح های عمرانی در شرایطی است که ۵۰ درصد از درآمد کشور را که فروش نفت است، متوقف شده است، گفت: بیشترین محصول صادراتی استان فارس فولاد است که از هفته پیش تحریم شده است.
وی با بیان این که بزرگ ترین کارخانه آلومینیوم ابتدای سالجاری در شهرستان لامرد به بهره برداری رسید و رتبه جهانی ایران را در تولید شمش آلومینیوم، از ۱۸ به ۱۴ کاهش داد، گفت: کارخانه کربنات سدیم که اخیرا فاز توسعه آن گلنگ زنی شد نیز بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه است.
استاندارفارس با اشاره به این که این استان دارای ۱۰ کارخانه سیمان است که چهار واحد در دولت تدبیر و امید ساخته شده است، افزود: سه کارخانه فولاد در استان فارس فعال است که ۲ واحد بهره برداری شده و در حال توسعه است و یک واحد در حال اجراست.
دکتر رحیمی با بیان این که در سال ۹۲، تعداد شرکت های دانش بنیان استان فارس حدود ۵۷ شرکت بوده است، اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و ۸۹ شرکت دانش بنیان و فناور در استان فارس فعال هستند و جوانان انقلابی و متخصص تحولی در حوزه دانش بنیان برای این استان و کشور ایجاد کرده اند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که اعتبارات و امکانات مناسبی برای رفع کاستی های شهرستان تازه تاسیس بیضا اختصاص یافته است، افزود: خدمات زیربنایی فراوانی در این شهرستان صورت گرفته است و برای توسعه فرهنگی این شهرستان نیز تلاش زیادی صورت گرفته و تامین زمین مصلا، توسعه کتابخانه و دانشگاه از جمله این فعالیت ها است.
وی با تاکید بر این که بیضا دارای ظرفیت های بسیار خوب و مردم متدین و با فرهنگ است، تصریح کرد: تصمیمات جمعی شوراهای روستایی بیضا بسیار موثر است و در سطح شهرستان تحول خوبی ایجاد می کند که این رویکرد توجه به منافع جمعی، باید در همه حوزه های شهرستان به کار گرفته شود.

انتهای پیام/