بسیج اساتیددانشگاه فرهنگیان فارس، مرجعیت علمی کلان رادنبال کند
بسیج اساتیددانشگاه فرهنگیان فارس، مرجعیت علمی کلان رادنبال کند

 به گزارش پگاه خبر:آیت الله دکترلطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور، جانشین بسیج اساتید استان، مسئولان، کارکنان اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس بیان داشت:از برکات بسیج این است که  تفکر بسیجی محدود به یک گوشه خاص نیست همه زندگی و […]

 به گزارش پگاه خبر:آیت الله دکترلطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور، جانشین بسیج اساتید استان، مسئولان، کارکنان اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس بیان داشت:از برکات بسیج این است که  تفکر بسیجی محدود به یک گوشه خاص نیست همه زندگی و سیاست و اجتماع را می توانیم با نگاه بسیجی جلو ببریم. در دانشگاه نیز این تفکر از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است .جایگاه معلم در دانشگاه فرهنگیان با نگاه استراتژیک و ویژه تعریف شده است.

وی اظهارداشت:اگر بخواهیم «تربیت مبلغ معلم» را در کشور جا بیندازیم باید بسیج هم وارد صحنه شود و کمک نماید تغییر دادن اولویت‌ها در بین مدیران باید به سمتی پیش رود که نگاه آنان به تربیت در جامعه جمهوری اسلامی، تربیتی اسلامی و ایرانی باشد.

آنچه از رصد فعالیت دانشگاه فرهنگیان بدست آمده نشان میدهد که در دانشگاه فرهنگیان کسانی که فارغ التحصیل این مجموعه هستند انسانهایی ارزش مدار و پایبند اصول اسلامی هستند و این جای امیدواری ایجاد می‌کند نسبت به آینده کشور که معلمان ما از کانال دانشگاه فرهنگیان تامین می شود و مسئولان و  کسانی که  نگاه دلسوزانه به تربیت نسل جدید دارند باید از این دانشگاه حمایت کنند.

استاددروس خارج فقه واصول حوزه های علمیه افزود: هم در گزینش و هم در تربیت و هم در آموزش نسل بعد که تحت تاثیر تربیت اسلامی قرار خواهند گرفت، باید همگی بسیج  شویم و بسیجی وار  این تفکر را در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری نماییم . اگر در بحث پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمدن سازی مدنظر است باید دانشگاه فرهنگیان به صورت ویژه در این عرصه  مورد اهمیت قرار گیرد و این کار بسیج است که باید همه با هم بسیج شویم و این مهم را فراهم نماییم.
بهبودرابطه حوزه و دانشگاه به تقویت تمدن اسلامی می انجامد
این مدرس دانشگاهها ومراکزآموزش عالی یاداورشد:بحث تعلیم و تربیت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بحثی  بسیار جدی است  و مسئولیتی بزرگ را بر دوش مسئولان تعلیم و تربیت میگذارد از این رو مسئولان  باید به افق این دانشگاه نزدیک شوند که این هدف مهم شکل بگیرد .

بعد از سخنرانی با شکوه مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،  جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور  و در نزد  مدیران کشور مشخص شد. اکنون  باید با برنامه برنامه ریزی از اهداف این دانشگاه حمایت گردد. نهادهای آموزشی و تربیتی مستقل هم باید با دانشگاه فرهنگیان در ارتباط باشد یکی از مهمترین نهادهای آموزشی کشور حوزه علمیه است ،حوزه تقریباً با حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و طلبه و استاد در مجموعه های آموزشی گسترده در سطح کشور،  بایستی ارتباط خود را با دانشگاه فرهنگیان به سامان کند و با برنامه ریزی منظم ارتباط حوزه و دانشگاه باید به شکل درستی تبیین گردد و رسمیت یابد.
عضومجلس خبرگان رهبری ازفارس درپایان خاطرنشان کرد:دانشگاه فرهنگیان هم باید بتوانند نیروهای مناسبی جذب کند اگر می خواهیم تمدن اسلامی را در دانشگاه تقویت کنیم باید بتوانیم ارتباط بین حوزه و دانشگاه را ایجاد نماییم، باید با گزینش مناسب بهترین‌ها را برای آموزش نسل جدید برگزینیم و در چارچوب دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و معلمان خوبی تربیت کنیم.

انتهای پیام/