برنامه‌های هنری در شرایط کرونا در دسترس مناطق دورافتاده‌ قرار گرفت
برنامه‌های هنری در شرایط کرونا در دسترس مناطق دورافتاده‌ قرار گرفت

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد را تغییر داد و با پخش برنامه‌های هنری برخط، ساکنان دورافتاده‌ترین مناطق کشور نیز توانستند از تئاتر، فیلم، کنسرت و نمایشگاه‌های هنری دیدن کنند.

به گزارش پگاه خبر، صابر سهرابی در نشست با روسای شهرستان‌ها و معاونان و مسوولان ستاد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، عنوان کرد: حاصل فعالیت در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا، تجربه‌هایی گرانبها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی به موسسه‌های بزرگ چندمنظوره فرهنگی‌هنری تبدیل خواهند شد، گفت: درصورت تحقق این مهم، تسهیلاتی چشم‌گیر به اهالی فرهنگ و هنر اعطا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: تلاش برای رفع کمبود منابع انسانی و بودجه و مبارزه با بلایای طبیعی، انسانی، بیماری و تحریم سبب شد که منابع مالی ضعیف شود؛ اما تغییر رویکردها زیرساخت‌هایی تازه در این حوزه فراهم آورد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه با بیان اینکه فرهنگ مولفه مهم فعالیت ادارات استان و شهرستان‌هاست، گفت: از همین رو، هویت‌بخشی به ادارات فرهنگ و ارشاد با فعالیت و برنامه‌ریزی روسا در دستور کار است و حضور امامان جمعه باعنوان رییس و فرمانداران باعنوان نایب‌رییس در شوراهای فرهنگ عمومی جایگاه این حوزه را در تصمیم‌گیری‌ها تثبیت خواهد کرد.

اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان‌ها ایجاد شود

او یکی از نیازهای ضروری هر منطقه را تشکیل اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: این مهم باید با حضور فعالان حوزه‌های اجتماعی، جامعه‌شناسان و فرهنگ‌وران آگاه به مسائل روز تحقق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنگناهای مالی دولت به دلیل تحریم‌های گسترده، ابراز داشت: با وجود این دشواری‌ها دولت در ارائه تسهیلات کارا، وام چهاردرصد تحفه، پرداخت کمک‌هزینه سه ماهه بیمه هنرمندان، اعطای هنر کارت و کمک‌های معیشتی اقدامت مهمی صورت داده است.

سهرابی همچنین از بیمه فعالان قرآنی و کمک به موسسات قرآنی یاد کرد و بیان کرد: ارائه خدمات به جامعه فرهنگ و هنر با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از نمایندگان شهرستان‌ها درخواست کرد که بودجه‌هایی متناسب با نیاز هر منطقه جذب کنند و با توجه به اینکه شیراز در سال جاری پایتخت کتاب ایران است با خرید کتاب و حمایت از ناشران و نویسندگان، ترویج کتابخوانی را در استان فارس رونق بخشند.

در پایان این نشست از پوستر فعالیت‌های قرآن و عترت نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/