معلم شیمی و فیزیک برای تولید مایع ضدعفونی کننده از شکر آستین بالا زد
معلم شیمی و فیزیک برای تولید مایع ضدعفونی کننده از شکر آستین بالا زد

به گزارش پگاه خبر ،معلم پرتلاش مدارس شهرستان لامرد با همکاری تعدادی از پژوهشگران همکار خط تولید مایع ضدعفونی کننده از شکر راه اندازی کرده است . مصطفی رفیعی دانش آموخته شیمی فیزیک مقطع کارشناسی ارشد که سالهاست به تدریس شیمی و فیزیک در مدارس شهرستان لامرد اشتغال دارد با همکاری تنی چند از همکاران […]

به گزارش پگاه خبر ،معلم پرتلاش مدارس شهرستان لامرد با همکاری تعدادی از پژوهشگران همکار خط تولید مایع ضدعفونی کننده از شکر راه اندازی کرده است .

مصطفی رفیعی دانش آموخته شیمی فیزیک مقطع کارشناسی ارشد که سالهاست به تدریس شیمی و فیزیک در مدارس شهرستان لامرد اشتغال دارد با همکاری تنی چند از همکاران برای رفع مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده آستین همت بالا زده و موفق به راه اندازی خط تولید و فروش مایع ضدعفونی کننده با پایه الکل هفتاد درصد شده است .

رفیعی گفت :درپی استمرار شیوع کرونا تلاش کردیم با توجه به محدودیت مواد ضدعفونی کننده و قیمتهای گران این محصول با استفاده از دانش شیمی اقدام به تولید نماییم .

مسئول پژوهش سرای زنده یاد دکتر حیاتی شهرستان لامرد افزود :استخراج الکل طبی از شکر یکی از راههای استحصال الکل طبی است که با کمک معلمان پژوهشگر در این مرکز انجام شده است .

مصطفی رفیعی گفت :پس از طی مراحل تولید این محصول ،هم اکنون بصورت بسته بندی یک لیتری به فروش گذاشته شده و درآمد حاصل از آن صرف توسعه و گسترش پژوهش سرای لامرد خواهد شد .

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید افزود :هوش و توان نوجوانان و جوانان در کنار اساتید می تواند راههای موثری در تحقق شعار سال بگشاید و افزود :امیداست با کمک مردم و بخصوص خیرین شهرستان در قالب خرید محصول تولیدی و کمکهای موثر بتوانیم پژوهش سرای شهرستان را گسترش دهیم و با خریداری تجهیزات آزمایشگاهی جدید در تربیت نوجوانان مبتکر و باهوش منطقه جنوب استان گامهای موثرتری برداشته شود .

رفیعی گفت :ساخت دستگاه ضد عفونی کننده پدالی نیز قبلا در پژوهش سرا در دستور کار قرار گرفته و در اختیار مراکز اداری واموزشی قرار گرفته است

انتهای پیام/