کارخانه نوآوری شیراز افتتاح شد
کارخانه نوآوری شیراز افتتاح شد

به گزارش پگاه خبر:کارخانه نوآوری شیراز با حضور رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. در این مراسم که باعنوان چهلمین برنامه افتتاح طرح های بزرگ ملی برگزار شد، استاندار فارس اظهارداشت: کارخانه نوآوری شیراز با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توافق پنج دستگاه، در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر […]

به گزارش پگاه خبر:کارخانه نوآوری شیراز با حضور رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

در این مراسم که باعنوان چهلمین برنامه افتتاح طرح های بزرگ ملی برگزار شد، استاندار فارس اظهارداشت: کارخانه نوآوری شیراز با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توافق پنج دستگاه، در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع در مجموعه کارخانه ITMC سابق آماده افتتاح شده که در فاز نخست ۹ هزار مترمربع آن تجهیز، تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که این استان دارای دانشگاه هایی بزرگی مانند دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سابقه طولانی فعالیت در حوزه هایی مانند برق و الکترونیک است، افزود: افتتاح این کارخانه تاثیر قابل توجهی در توسعه و پیشرفت استان و کشور و تکمیل زنجیره علم و فناوری خواهد داشت.
وی با اشاره به این که علاوه بر فضای فیزیکی و کالبدی موجود، ۱۴ میلیارد تومان هزینه آماده سازی کارخانه نوآوری شیراز شده است، ادامه داد: تعداد تیم های مستقرار در کارخانه نوآوری شیراز در حال حاضر ۳۹ تیم و ۶۷ تیم پاره وقت است و در حوزه های تخصصی IT، lOT ، ICT، سلامت، کشاورزی، دریا، گردشگری و انرژی های تجدید پذیر فعالیت می کند.
استاندارفارس با بیان این که مجموعا یک هزار و ۸۹ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعالیت می کنند، اظهارداشت: تا سال ۹۳ حدود ۵۳ شرکت دانش بنیان در استان فارس فعال بودند که در سال ۹۹ این تعداد به ۲۰۴ شرکت رسیده است و تعداد شرکت های فناور نیز از ۳۳۰ شرکت در سال ۹۳ به ۹۰۱ شرکت در سال ۹۹ رسیده است.

انتهای پیام/