در نشست مشترک شورای راهبردی تصادفات ، شورای ترافیک و پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان فارس که به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس برگزار گردید از زحمات بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تقدیر شد.

به گزارش پگاه خبر: دکتر رحیمی استاندار فارس در این نشست با اشاره به اقدامات و تلاش های موثر صورت پذیرفته در سالیان گذشته برای کاهش تصادفات گفت: ۴ سال متوالی کاهش تصادفات برون شهری در فارس نشان دهنده هدفمند بودن و تدوین و اجرای راهبردهای تدوین شده در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

استاندار فارس ادامه داد : فارس شاید به لحاظ قدر مطلق در تعداد حوادث ترافیکی رتبه نخست را داشته باشد اما با در نظر گرفتن شاخص های دیگری همچون مساحت استان، طول راهها ، جمعیت، تعداد شهرها و روستاها، تعداد تقاطع ها و دسترسی ها، میزان تردد و… در رده های پایین تری قرار می گیرد.

دکتر رحیمی خاطر نشان ساخت: تلاش های بسیار خوبی طی سالیان گذشته در استان های فارس برای کاهش تصادفات برون شهری صورت پذیرفته که در این راستا توسعه و بهینه سازی راههای موجود ، تلاش های مجموعه پلیس راه، توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل، نقش آموزشی رسانه ها و… بسیار مؤثر بوده است.

عالی ترین مقام دولت در استان فارس با اشاره به نقش مؤثر عوامل فرهنگی در کاهش تصادفات تاکید کرد : فعالان بخش حمل و نقل استان بایستی با برنامه ریزی راهبردی، سایر عوامل مؤثر در کاهش تصادفات را شناسایی و تلاش برای کاهش حوادث ترافیکی را ادامه دهند.

دکتر عنایت ا… رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در سال های گذشته نقاط پر تصادف استان شناسایی و بخش عمده ای از این نقاط نیز رفع گردیده که این عامل نیز در کاهش تصادفات برون شهری فارس تاثیر بسزایی داشته که ادامه این کار نیز می بایست با تحلیل های بیشتر و برنامه ریزی های دقیق تر در دستور کار قرار گیرد.

مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز در این نشست گفت: کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی برون شهری نتیجه اقدامات صورت پذیرفته در ایمن سازی راهها با اقدامات زود بازده و کم هزینه در محورهای پایلوت استان بوده است.

وی در ادامه گزارشی تحلیلی از تراکم تصادفات در برخی از شهرستان های استان را ارائه نمود و گفت: پایش آمار و اطلاعات تصادفات جاده ای توسط دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها و کارشناسان این اداره کل همواره راهکارهای اجرایی مناسب و مؤثری را پیش روی ما قرار می دهد که پس از تصویب در محورهای استان عملیاتی می شود.

سیاهپور خاطر نشان ساخت : محورها و مقاطع با تراکم تصادفات و تلفات در استان شناسایی گردیده که در ماه های منتهی به نوروز با اقدامات زود بازده ایمن سازی خواهد شد.

علیرضا سیاهپور با اشاره به ضرورت حضور محسوس و نا محسوس پلیس راه در ماههای منتهی به نوروز گفت: تعامل دستگاههای خدمات رسان جاده ای خصوصا پلیس راه و با مدیریت و راهبرد نماینده عالی دولت در استان و تلاش شبانه روزی مجموعه راهداری در کاهش تصادفات نتیجه بخش بوده که امیدواریم این روند ادامه اشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین خاطر نشان ساخت: در راستای اهمیت اقدامات فرهنگی، اداره کل آموزش و پرورش استان در شبکه شاد و صدا و سیمای مرکز فارس و سایر رسانه های مکتوب و غیر مکتوب گام های مؤثری را برداشته اند که نیازمند استمرار این اقدامات می باشیم.

این گزارش حاکی از آن است که در پایان این نشست استاندار فارس به دلیل کاهش تصادفات در ۴ سال متوالی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس و سایر دست اندرکاران این حوزه تقدیر بعمل آورد.​

انتهای پیام/