پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پردیس تئاتر نصر
پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پردیس تئاتر نصر

به گزارش پگاه خبر،شهردار منطقه یازده از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پردیس تئاتر شیراز خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف ارتقای فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر بخصوص شرق شیراز احداث شده است. برزگر توضیح داد: اولین پردیس تئاتر شیراز در بلوار نصر با مساحت کل ۶۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۵۰۰ […]

به گزارش پگاه خبر،شهردار منطقه یازده از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پردیس تئاتر شیراز خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف ارتقای فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر بخصوص شرق شیراز احداث شده است.

برزگر توضیح داد: اولین پردیس تئاتر شیراز در بلوار نصر با مساحت کل ۶۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۵۰۰ متر در دوطبقه احداث می شود و با افتتاح این سالن هنری، شاخص سرانه مراکز فرهنگی منطقه بهبود قابل توجهی می یابد.
وی با اشاره به این موضوع که این پردیس دارای سه سالن ۳۰۰ ، ۱۲۰ ، و ۱۵۰ متری می باشد گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پردیس تئاتر شیراز حدود ۵۰ درصد  بوده و دیوارگذاری های داخلی و وال پست ها اجرا شده و  شیب بندی  پشت بام و فضاهای روباز در طبقات فوقانی نیز در حال انجام است.
شهردار منطقه یازده هزینه اعتبار عمرانی و تجهیز این طرح را ۲۵ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت الحاق ۲ هزار متر مربع زمین از سمت شمال پروژه به فضای باز آن در حال انجام است که با افزایش مساحت سطح اشغال پروژه تا حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.
برزگرکمبود یا فقدان فضاهای جانبی در سالن های تئاتر موجود که اغلب به صورت یک سالن منفرد می باشند را مهمترین ضعف فضاهای تئاتر شهر دانست و یادآور شد: این مجموعه علاوه بر این که به صورت پردیس شامل سه سالن اصلی می باشد، دارای حدود ۱۰۰۰ متر فضای جانبی شامل فضاهای پشتیبان نظیر اتاق گریم، سالن تمرین، کافی شاپ، اتاق کنترل، استراحتگاه هنرمندان و بازیگران تئاتر و دفاتر مدیریتی می باشد.
مهندس برزگر افزایش رضایتمندی شهروندان را مهمترین اولویت شهرداری در اجرای طرح های عمرانی دانست و گفت: ایجاد دسترسی راحت شهروندان منطقه به محیط های هنری ، ایجاد یک پایگاه هنری قدرتمند برای هنرمندان حوزه تئاتر و نمایش، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و ارزش افزایی املاک منطقه، از جمله دستاوردهایی است که به دنبال ساخت پردیس تئاتر شاهد آن خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه کلنگ پردیس تئاتر نصر در اسفند سال گذشته به زمین خورد خاطرنشان کرد: مدت زمان ساخت و اجرای طرح حدود ۲ سال برآورد شده است، اما امیدواریم با سرعت بخشیدن در اجرای عملیات فیزیکی، این پروژه را در زمان کوتاهتری آماده کرده و در اختیار هنرمندان و شهروندان شیراز قرار دهیم.

انتهای پیام/