اخذ مجوز فراخوان تامین مالی از بازارسرمایه دو ابر پروژه آزادراه و راه آهن شیراز – بوشهر
اخذ مجوز فراخوان تامین مالی از بازارسرمایه دو ابر پروژه آزادراه و راه آهن شیراز – بوشهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه نیاز به سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی دارد و بیش از ۲۱ پروژه را در یک و نیم سال گذشته پی گیری کردیم که بتوانیم مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه بگیریم که دو پروژه مهم راه آهن و آزادراه شیراز – بوشهر از آن پروژه ها هستند.

به گزارش پگاه خبر: مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه محور فیروز آباد – جم گفت: پروژه بزرگراه فیروز آباد – جم پروژه مهمی که در استان فارس و بوشهر و منطقه ویژه انرژی می باشد و بخش زیادی از این محور مطالعاتش تکمیل نشده و برای شروع عملیات اجرایی بزرگراهی آماده نیست و حداقل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشهایی از این پروژه در دست اجرا است که حدودا طول آن ۴۵ کیلومتر می باشد که بخش زیادی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و ما بقی را نیز از این مقدار تا پایان دولت به بهره برداری خواهیم رساند.
مهندس اسلامی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه ایمن سازی این محور در اولویت است با حضور استاندار دو استان فارس و بوشهر ابتدا مقرر شد سه رویه را دنبال کنیم که در ابتدا ایمن سازی بخشهایی از محور که به دلیل وضعیت زمین شناسی و بارشهای شدید اخیر آسیبهای جدی وارد شده و هم اکنون توسط پیمانکار در دست ترمیم می باشد.
وی نکته دوم را ایجاد باند سبقت در گردنه های موجود که بتوانیم ایمنی گردنه ها را به حداکثر برسانیم دانست و متذکر شد: در مرحله سوم تلاشهایی با همکاری استاندار ، نمایندگان هر دو استان فارس و بوشهر در یک و نیم سال گذشته انجام شده که منابع مالی مورد نیاز این پروژه را به جز منابع عمرانی از طریق تبصره ماده ۵ و ۶ که با تضمین دولت برای تکمیل این پروژه وام اخذ گردد که بتوانیم قرارداد جدید منعقد کنیم.
مهندس اسلامی در ادامه این سفر از محور فراشبند بازدید کرد و اذعان داشت : این محور مطالبه به حق مردم است که ۳۴ کیلومتر آن احداث گردیده و ۲۰ کیلومتر نیز نیاز به لایه دوم آسفالت دارد و ۲ گنبد نمکی که پدیده ای بسیار کم نظیر در ایران و جان است در حالی که پروژه در حال آماده شدن بود دو حفره عظیم ایجاد شده و مجددا مطالعات انجام گرفته است.
وی ادامه داد : به دنبال این هستیم که ابزارهای دقیق بتوانیم حرکت حفره را اندازه گیری و رفتار مصالح سنگی این نقطه را با یک مانیتورینگ ۲۴ ساعته بررسی نماییم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر با تمهیداتی که انجام شده مجددا فرو نشست اتفاق بیافتد از مطالعاتی که قبلا بررسی محور دیگر انجام شده و پر هزینه است استفاده خواهیم کرد که مردم از راه ایمن بهره مند باشند.
انتهای پیام/