بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز
بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس به طور سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز بازدید و روند رسیدگی به پرونده های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش پگاه خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی دیدارهای سرزده از حوزه ها و مجتمع های قضایی را از رویکردهای مهم نظارتی دستگاه قضایی در استان خواند و افزود: باید میزان رضایتمندی مردم در همه شهرها و بخش های استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر حُسن انجام امور در مجتمع های قضایی بر عهده سرپرستان و مدیران است خواستار نظارت حداکثری مدیران واحد های قضایی در سراسر استان بر زیر مجموعه شد و تصریح کرد: با اعمال مدیریت صحیح و دقیق می توان ضمن برقراری نظم در ارائه خدمات قضایی رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه شده را به بالاترین سطح افزایش داد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به موضوع اهمیت کار مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجگری در کاهش دعاوی در محاکم قضایی اشاره کرد و ییان داشت: تمرکز شوراها باید بر حل و فصل دعاوی و به سازش رساندن آن باشد.
وی در بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی شیراز نیز به آمار عملکردی شعب اشاره کرد و گفت: قضات و کارکنان مجتمع علاوه بر تکریم ارباب رجوع و دقت در کار قضایی نسبت به آمار عملکردی ماهانه حساسیت داشته باشند و در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده ها اهتمام بیشتر و ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان بر نظارت دقیق رئیس مجتمع و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تأکید کرد و خاطر نشان ساخت : در دوران تحول قضایی همه اجزاء مجموعه قضایی باید دغدغه اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با امر تحول داشته باشند.
انتهای پیام/