طرح جامع ورزش آتش‌نشانان کشور تدوین شد
طرح جامع ورزش آتش‌نشانان کشور تدوین شد

با پیشنهاد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز طرح جامع ورزش آتش‌نشانان کشور تدوین شد.

به گزارش پگاه خبر،رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: طرح جامع ورزش آتش نشانان، با پیشنهاد این سازمان و با هدف ایجاد تشکیلات منسجم و تعمیم و گسترش ورزش بین شاغلان این بخش، تهیه و با موافقت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تدوین و نهایی شده است.
محمدهادی قانع گفت: در ســازمان‌های بحران مدار و شـبه نظامی همانند آتش نشانی اهمیت و توجه خاص به نیروی انسانی به مراتب بالاتربوده و در تمام نقاط دنیا این حرفه جزو حرفه‌های پرخطر محســوب می‌شود.
او ادامه داد: کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز با بررسی ساختار فیزیولوژیک بدن انسان و ارتباط آن با فعالیت‌های آتش نشانی و استرس‌های وارد شده بر آتش نشانان به موارد قابل تامل و توجهی دست یافته‌اند که ضرورت توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان را دو چندان کردخ است و در حال حاضر ورزش و آمادگی جسمانی نیز جزیی از زندگی آتش نشانان شیرازی شده است.
قانع ادامه داد: تشکیل کلاس‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص، تهیه و تنظیم برنامه‌های آتی و تدوین تقویم ورزشی سالیانه، ارائه ضوابط و مقررات و آیین نامه‌های مربوط به اجرای مسابقات آتش نشانان برای ارسال به سراسر کشور، برنامه ریزی برای برگزاری رقابت‌های ورزشی، تهیه آیین نامه ویژه به منظور ایجاد تشکیلات مناسب در سراسر کشور و تهیه دستورالعمل ویژه در مورد نحوه انجام رقابت‌های ورزشی با توجه به قوانین و مقررات بین‌المللی از جمله اهداف اولیه اجرای این طرح جامع است.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: این سازمان با هدف ساماندهی و تقویت مقوله ورزش در بین کارکنان در همین راستا اقدام به تشکیل کمیته ورزش آتش نشانان در هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس کرده که در نوع خود اقدامی منحصر به فرد تلقی می‌شود.
قانع ضمن تقدیر از حمایت شهردار شیراز و مجموعه مدیریت شهری در تامین تجهیزات ورزشی پرسنل آتش نشانی گفت: با پیگیری‌های مستمر و مساعدت انجام شده سالن ورزشی شماره دو سازمان آتش نشانی در محل بلوار امیرکبیر راه‌اندازی و همچنین در مجموعه پشتیبانی سازمان سالن‌های دارت و بدنسازی و زمین‌های ورزشی آماده شده است.
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز یادآور شد: تجهیزات ورزشی و آمادگی جسمانی آتش نشانان با مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال خریداری و در اختیار پرسنل ستادی و ایستگاه‌های آتش نشانی قرار داده شده است.
انتهای پیام/سمیه یگانه