افزایش ۵ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری و کمک به فوتبال شیراز
افزایش ۵ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری و کمک به فوتبال شیراز

شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن موافقت با کلیات طرح افزایش ۵.۱ درصدی بودجه شهرداری برای سال ۹۹، کمک به تیم‌های فوتبال این شهر را تصویب کرد.

به گزارش پگاه خبر؛یکصدوشصت‌وسومین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با بررسی لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری این کلانشهر آغاز و در نهایت با اخبار خوبی برای فوتبال دوستان و اهالی ورزش که سال‌هاست، به رشد دوباره فوتبال این شهر جشم دوخته‌اند، به سرانجام رسید.
بر اساس ماده واحده لایحه متمم بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز، شورا قبول کرد که بودجه شهرداری ۱. ۵ درصد افزایش یافته و به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال برسد، این بودجه دربرگیرنده ۱۶هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و ۳۶هزار و ۴۳۰هزار میلیارد ریال هزینه عمرانی خواهد بود.
در این جلسه همچنین جمعی از اعضای شورا طرحی یک‌فوریتی درباره مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز که اکنون در لیگ یک باشگاه‌های کشور حضور دارند، با هدف کمک به حضور مقتدرتر این تیم‌ها در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ ارائه کردند که این نیز تصویب شد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه علاوه بر بررسی متمم بودجه شهرداری در سال ۹۹، با مصوبه اعطای کمک به دو تیم دسته یکی شیراز، فجر شهید سپاسی و قشقایی موافقت کردند.
با تصویب این طرح به هریک از تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز از ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز، مبلغ ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود؛ همچنین به ازای هر برد در بازی‌های داخل خانه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای هر برد در بازی‌های خارج از خانه مبلغ ۳۰۰میلیون ریال اهدا خواهد شد.
همچنین در صورتی‌که هریک از این دو تیم بتوانند به لیگ برتر صعود کنند مبلغ ۵میلیارد ریال به عنوان پاداش از شهرداری شیراز دریافت خواهند کرد.
بر اساس تبصره این مصوبه، پرداخت‌ها از آغاز تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ انجام می‌شود؛ به‌همین‌منظور در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز نیز لحاظ خواهد شد.
واگذاری بدو تشریفات فاز اول بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی
دستور کار بعدی این جلسه مربوط به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری بدون تشریفات احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود که به تصویب رسید.
بدین‌ترتیب شرکت سد و عمران پارس گستر موظف است فاز اول این بزرگراه را از کیلومتر صفر تا ۵/۴ به همراه تقاطع‌های مسیر، با افزایش ضریب پیشنهادی به ۶۱درصد، معادل ۳هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۱۷۹هزار و ۸۹۴ ریال و شاخص مبنای تعدیل سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به روش تأمین هزینه‌های اجرا احداث کند؛ به‌صورتی که ۲۵درصد آن نقدی و ۷۵درصد آن از محل تهاتر با زمین یا عوارض ساخت و ارائه تراکم باشد.
در ادامه این جلسه از شورای اسلامی شهر شیراز، جمعی از اعضای شورا، درباره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز تبادل نظر کردند.
در نهایت با توجه به عدم پاسخ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان کمیسیون اصلی، موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگشت.
همچنین، انتخاب مشاور برای فاز اول ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز نیز در این جلسه به تصویب رسید؛ بدین‌ترتیب شهرداری شیراز باید برای حفظ هویت میراثی، طراحی و بهسازی فاز اول آرامستان تاریخی دارالسلام، براساس تشریفات قانونی مشاوری شایسته در سطح ملی برگزیند؛ این مشاور باید در موضوع ساماندهی آرامستان‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی خبره باشد و موظف است که نتیجه مطالعات درباره بهسازی این آرامستان را به شورا ارائه کند.
آخرین دستور کار جلسه امروز شورای شهر شیراز به اجرای تصمیم جلسه دوم آذرماه این شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی بند‌های ۱۸-۱۹-۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مربوط بود که بر اساس آن مقرر شد موضوع با مهلتی یک هفته‌ای در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بررسی و مجددا در صحن ارائه شود.

انتهای پیام/سمیه یگانه

افزایش ۵ درصدی بودجه