امیدواریم شاهد زنده شدن بافت تاریخی شیراز باشیم
امیدواریم شاهد زنده شدن بافت تاریخی شیراز باشیم

به گزارش پگاه خبر: عنایت اله رحیمی در جلسه دیدار با مدیر عامل صندوق احیای بافت های تاریخی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به جایگاه فرهنگی و تاریخی شهر شیراز و استان فارس گفت: بیش از سه هزار اثر ثبتی در فارس وجود دارد که نشان دهنده حجم و ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی […]

به گزارش پگاه خبر: عنایت اله رحیمی در جلسه دیدار با مدیر عامل صندوق احیای بافت های تاریخی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به جایگاه فرهنگی و تاریخی شهر شیراز و استان فارس گفت: بیش از سه هزار اثر ثبتی در فارس وجود دارد که نشان دهنده حجم و ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی است.
وی افزود: در بخش صنایع‌دستی استان رونق مناسبی نداشته و در این زمینه باید از ظرفیت های صندوق احیا  بافت ها بهره گیری شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات صندوق احیا را از جمله ضرورت های کاری عنوان کرد و اظهار داشت : راه اندازی شعب استانی و اولویت بندی از جمله پیشنهادات برای توسعه فعالیت های صندوق است و در این راستا همچنین باید از ظرفیت های مردمی نیز کمال استفاده را انجام داد.
رحیمی با بیان اینکه دولت رقیب بخش خصوصی در این نوع فعالیت نیست گفت: فعالیت های مناسبی  در موزه ها و خانه های تاریخی انجام گرفته که باید در سایر بخش های تاریخی نیز تصرعی یابد و ما امیدواریم تا شاهد زنده شدن بافت تاریخی شیراز باشیم.
گفتنی است این جلسه با بررسی مباحث تخصصی پایان یافت.

انتهای پیام/