بسته تحولی مدرسه خوانا در مدارس مجری استان فارس کلید خورد
بسته تحولی مدرسه خوانا در مدارس مجری استان فارس کلید خورد

به گزارش پگاه خبر: محمدفیاض پور از اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا از اول دی ماه در ۲۰۸ مدرسه ابتدایی استان فارس و با مشارکت ۲۱۱۱ معلم خبرداد. فیاض پور با بیان این که طرح مدرسه خوانا در سال تحصیلی جاری در پنج درصد مدارس ابتدایی استان و به صورت آزمایشی از اول دی ماه […]

به گزارش پگاه خبر: محمدفیاض پور از اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا از اول دی ماه در ۲۰۸ مدرسه ابتدایی استان فارس و با مشارکت ۲۱۱۱ معلم خبرداد.

فیاض پور با بیان این که طرح مدرسه خوانا در سال تحصیلی جاری در پنج درصد مدارس ابتدایی استان و به صورت آزمایشی از اول دی ماه اجرایی می گردد به اقدامات انجام شده در استان فارس در راستای اجرای مطلوب و شایسته ی بسته تحولی مدرسه خوانا از قبیل انتخاب رابطان این طرح در ادارات مجری، ارسال شیوه نامه طرح مدرسه خوانا به ادارات و مدارس مجری، تشکیل دبیرخانه های استانی، منطقه ای و مدرسه ای، تشکیل کارگروه هایی با حضور معلمان شش پایه دوره ابتدایی در ادارات و مدارس مجری برای تهیه بسته های آموزشی ویژه طرح مدرسه خوانا، شرکت مدرسان استان در دوره آموزشی کشوری، تشکیل گروه در شاد برای رابطان استانی و مدرسان کشوری استان جهت انجام اطلاع رسانی ها، هماهنگی ها و هم اندیشی های لازم، ارسال سرفصل ها و محتواهای آموزشی دوره آموزشی معلمان برای ادارات مجری و اجرای دوره آموزشی برای معلمان مدارس مجری طرح مدرسه خوانا توسط مدرسان کشوری اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی فارس در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، مدرسه محوری و اجرای سند تحول بنیادین در اصلی ترین محل نمایش آن یعنی مدارس را یکی از اهداف مهم اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا دانست.

فیاض پور تعداد مدارس مجری طرح خوانا در استان فارس را ۲۰۸ مدرسه و تعداد معلمان مجری را ۲۱۱۱ معلم عنوان کرد؛ وی بسته تحولی مدرسه خوانا را حلقه مفقوده آموزش و پرورش دانست که اجرای این طرح می تواند مهارت های چهارگانه زبانی (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) و آداب زندگی (جرأت ورزی، ادب و مسئولیت پذیری) را در متربیان ارتقا دهد.

معاون آموزش ابتدایی فارس در پایان خاطرنشان کرد اهداف کوتاه مدت اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا، بهبود و ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی و آداب زندگی، هدف میان مدت، ارتقای جایگاه کشور در آزمون بین المللی پرلز و اهداف بلند مدت، تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی و تقویت هویت اسلامی ایرانی در کشور می باشد و می بایست تمامی تلاش و امکانات خود را در راستای تحقق اهداف مذکور به کار بگیریم.

انتهای پیام/