سرهنگ زارعی: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است
سرهنگ زارعی: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است

سرهنگ زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز که در جمع بسیجیان و کارکنان ناحیه سخنرانی می کرد با گرامی داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی در خصوص روز ۱۳ آبان اظهار داشتند: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است. زارعی با بیان اینکه امروز روزیست که […]

سرهنگ زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز که در جمع بسیجیان و کارکنان ناحیه سخنرانی می کرد با گرامی داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی در خصوص روز ۱۳ آبان اظهار داشتند: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است.

زارعی با بیان اینکه امروز روزیست که حوادث بزرگ و سرنوشت سازی را در پیشانی میهن اسلامیمان حک کرده است ادامه دادند: چه عجیب که ردپایی ثابت در تمامی این حوادث به چشم می خورد، آری ردپای استکبار جهانی.

وی افزود:آری دانش آموزانی که هنگام تبعید امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ خردسالانی بیش نبودند سال ها بعد غیور مردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند. آنان درس را نه در پشت نیمکت های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند. آنان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی دانستند.

سرهنگ زارعی در ادامه اظهار داشتند: دانش آموزان چنان سهمی در این جریان داشتند که اگر صفحه ایی از اوراق خونین انقلاب به نام آنان رقم نمی خورد،بر زحمات، رشادت ها و تلاش های آنان جفا شده بود، آن روزها دانش آموزان، اعلامیه های امام را رونویسی و پخش می کردند، شب ها خطر حکومت نظامی را نادیده می گرفتند و با خط های ابتدایی و ناپخته خود دیوارهای شهر را به شعارهای انقلابی مزین میکردند.

وی گفت:در آن روز دانش آموزان  و دانشجویان مسلمان ایرانی در خون خود وضو گرفتند و به امام خود اقتدا نمودند و در قیام نماز، تنها خدا را بزرگ و لایق بزرگی خواندند و نمازشان را، رودرروی معبود و در بهشت او سلام دادند.

این فرمانده نظامی بیان داشتند: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است، در چنین روزی بود که فرزندان امام در مقابل دانشگاه تهران و خیابان های اطراف با شعار درود بر خمینی، مرگ بر شاه، پایه های حکومت را به لرزه در آورده و با گلوله های مأموران شاه به خاک و خون غلتیدند و دعوت حق را لبیک گفتند.

زارعی از رویداد ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ به عنوان یک واقعه و اثر مهم تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: این رویداد نشان دهنده عمق نفرت و انزجار مردم از استکبار جهانی بود که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فریاد آزادی و عدالت خواهی خود را به گوش جهانیان رساندند و یکی از خاطره انگیزترین و شکوهمندترین حماسه های قرن آفریده شد.

وی با بیان این موضوع که این روز متعلق به همه مردم ایران است، افزود: دانشجویان و دانش آموزان این مرز و بوم هنوز پیرو خط امام و رهبری هستند و خواهند بود.این روز نماد بصیرت و آگاهی ملت ایران است و بار دیگر با شعارهای استکبارستیزانه خود انزجار خود از استکبار جهانی اعلام خواهند کرد.

 

وی ۱۳ آبان را نماد عزت‌طلبی و استکبارستیزی در تاریخ انقلاب و به عنوان یک آرمان برای ملت عنوان کرد و افزود: وظیفه داریم در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلاف افکنی در جامعه هستند، این راهپیمایی را باشکوه تر از گذشته برگزار کنیم چون راهپیمایی ۱۳ آبان نه تنها نقش بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمن را خواهد داشت بلکه اقتدار ملی ایران را به نمایش خواهد گذاشت..

وی در پایان ضمن دعوت از بسیجیان و همکاران خود جهت شرکت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان گفتند : مردم فهیم شیراز همچنانکه در تمامی صحنه های انقلاب حضوری آگاهانه دارند این بار نیز همصدا با امت اسلامی با شرکت گسترده و با شکوه در راهپیمایی این روز، فریاد دوری از بدخواهان اسلام و انقلاب و ایادی استکبار را طنین انداز نموده و با آرمانهای والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت می کنند.