بی‌توجهی به شهدای گمنام استان فارس قابل قبول نیست
بی‌توجهی به شهدای گمنام استان فارس قابل قبول نیست

عنایت الله رحیمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، گفت: رها کردن شهدای گمنام نوعی بی‌توجهی است و قابل قبول نیست.

به گزارش پگاه خبر:عنایت‌الله رحیمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن قدردانی از تلاش‌های سرهنگ کوشکی در زمینه حفظ نشر و آثار دفاع مقدس، اظهار داشت: رها‌کردن شهدای گمنام نوعی بی‌توجهی است و قابل قبول نیست.
وی به تکمیل موزه دفاع‌مقدس در استان اشاره کرد و با یادآوری اینکه از سال ۸۴ تا کنون حدود ۱۷٫۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته عنوان کرد: بیش از ۱۰٫۵ میلیارد تومان از این اعتبار در سال ۹۹ تخصیص یافته که در مقایسه با سال‌های گذشته چندین برابر شده است.
استاندار فارس تاکید کرد: این پروژه افتخاری برای استان فارس است و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
وی موزه‌آرایی این مجموعه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بود که به گفته استاندار، با پیگیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار، دولت و سایر مجموعه‌ها تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: زمین مورد نظر برای ساخت یادمان شهدای مقاومت این استان در ارتفاعات باباکوهی شیراز تامین و موافقت‌های مورد نیاز آن اخذ شده است و روند ساخت آن مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
رحیمی ادامه داد: این المان که در ضلع شمالی شهر شیراز در نزدیکی دروازه قرآن به‌نام بابا‌کوهی دیده شده بایستی طوری طراحی شود که همانند برج میلاد و یا میدان آزادی از هر نقطه و زاویه‌ای از سطح شهر قابل رویت باشد.
استاندار فارس بیان کرد: باید از نمونه‌های مشابه ساخته شده در سایر کشور‌ها نیز الهام گرفته و اثری فرهنگی، معنوی و آلمان ممتاز شهری در شیراز ساخته شود.
رحیمی با اشاره به اینکه در ساخت این اثر از ظرفیت معماران و هنرمندان ممتاز فارس و کشور بهره گرفته خواهد شد گفت: باید کمیته داوری تشکیل و از بین آثار ارسال شده به مسابقه طرح‌های برتر انتخاب شود.
ساخت سریال ققنوس با موضوع شهید دوران
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: شخصیت‌های بزرگ و طراز اول ملی در سطح استان داریم که هر گوشه نگاه کنیم می‌توان کاری فاخر را در هر حوزه‌ای انجام دهیم.
وی در بحث ساخت سریال‌ها با مشکل مالی مواجه می‌شویم، افزود: در بحث شخصیت‌های بزرگ دفاع‌مقدس از جمله شهید دوران یک جذابیت دراماتیک برای پرداختن به آن دارد. شهید دوران در شهر شیراز مظلوم واقع شده است و شاید نام آن برای برخی آشنا باشد، اما با فعالیت و کار بزرگ او آشنا نیستند.
مدیر کل صداوسیمای فارس بیان کرد: خوشبختانه صداوسیمای استان با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح فیلمنامه شهید دوران بررسی کرده و در حال انجام است.
سهرابی با اشاره به اینکه ساخت سریال ققنوس شهید دوران دومین سریال در حوزه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این فیلمنامه در ۲۶ قسمت برنامه‌ریزی شده و در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ این فیلم آماده می‌شود.
وی همچنین از همکاری و تعامل پایگاه هوایی شهید دوران و پایگاه هوایی بوشهر سخن گفت و افزود: برخی از سکانس‌ها‌ی این سریال در این دو پایگاه کلید خورده است.