اروپا بار دیگر در برجام نعل وارونه زد
اروپا بار دیگر در برجام نعل وارونه زد

فرانسه به عنوان یکی از اعضای تروئیکای اروپایی که تا کنون به هیچ یک از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده از تهران خواست پایبندی خود را به برجام نشان دهد!

به گزارش پگاه خبر: فرانسه به عنوان یکی از اعضای تروئیکای اروپایی حاضر در برجام که پنج سال است به هیچ یک از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده و حتی به عنوان پیاده نظام آمریکا مجری تحریم‌های ظالمانه بوده است بار دیگر از ایران خواست با اجرای کامل به تعهدات، پایبندی خود را به برجام نشان دهد!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در قالب پرسش و پاسخ بیانیه‌ای صادر کرده است.
سئوال: در شرایطی که ایران از محدودیت‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ فراتر رفته است، آیا فکر می‌کنید برای عملی شدن برجام، توافق جدید لازم است؟ راهی برای بازگشت به وضعیت سال ۲۰۱۵ وجود دارد؟
پاسخ: نقض تعهدات هسته‌ای ایران در قالب توافق نامه وین بسیار نگران کننده است. عواقب آن، به ویژه در زمینه غنی سازی، جدی است. آن‌ها مزایای این توافق نامه از نظر منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را زیر سوال می‌برند.
همانطور که E۳ (تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان) به طور مداوم تأکید می‌کند؛ ایران باید بدون تأخیر به انطباق کامل با توافق نامه برگردد و از اقدامات بعدی که پایداری آن را زیر سوال می‌برد خودداری کند.
اراده اعلام شده رئیس جمهور منتخب بایدن برای بازگشت به برجام مورد استقبال قرار گرفته و باید به همه اجازه دهد به تعهدات برجام بازگردند. فرانسه با شرکای خود مصمم است که تمام تلاش‌های لازم را برای دستیابی به این هدف دنبال کند.