استان فارس برای پنجمین سال متوالی به عنوان استان برتر پژوهش و فناوری معرفی شد
استان فارس برای پنجمین سال متوالی به عنوان استان برتر پژوهش و فناوری معرفی شد

به گزارش پگاه خبر: آیین هفته پژوهش و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم برگزار شد. در این آیین ضمن تقدیر از دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس، برای پنجمین سال متوالی استان فارس به عنوان استان برتر پژوهشی و […]

به گزارش پگاه خبر: آیین هفته پژوهش و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم برگزار شد.
در این آیین ضمن تقدیر از دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس، برای پنجمین سال متوالی استان فارس به عنوان استان برتر پژوهشی و فناوری معرفی شد.

دکتر رحیمی در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به جامعه علمی استان، کسب این جایگاه را نشان از تلاش، اندیشمندان ، دانشمندان، دانشجویان و اساتید و دست اندرکاران  پژوهش و فناوری استان دانست.
وی ادامه داد: بی تردید حرکت جامعه علمی استان فارس موجب تقویت بنیه های اقتصادی، رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان خواهد بود.
استاندار فارس یادآور شد: وجود دانشگاه هایی همچون دانشگاه شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و ۱۶۴ موسسه پژوهشی و آموزش عالی و ۱۰۸۹ شرکت دانش بنیان بیان گر این حقیقت است که کسب جایگاه برتر پژوهش و فناوری برای فارس به حق بوده  و این استان باید در زیست بوم علم  و فناوری کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس، با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان تلاش کرده طی یک سال گذشته حمایت های لازم را از پژوهشگران و فناوران استان داشته باشد، این حمایت ها را در کسب جایگاه برتر فارس موثر دانست.

دکتر رحیمی با اشاره به ارائه بیش از ۲۲ طرح و مقاله پژوهشی از سوی فارس این تولیدات علمی را در توسعه پایدار استان موثر توصیف کرد  و گفت: موضوعاتی همچون منابع طبیعی،کشاورزی، صنعت، ناهنجاری های اجتماعی در بعد علوم انسانی مد نظر پژوهشگران قرار گرفته و  در این زمینه ها تولیدات علمی خوبی نیز ارائه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نظر کمیته داروان در وزارت علوم و وزارت کشور درباره طرح‌های علمی ارائه شده از سوی استان فارس توانستیم رتبه برتر در این حوزه را کسب کنیم.
دکتر رحیمی همچنین بیان کرد: محدودیت های کرونایی سبب شده امکان برگزاری مراسم و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر همچون سالهای گذشته وجود نداشته باشد اما در روزهای آینده تعدادی از این افراد به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
استاندار فارس همچنین اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه هایی  جهت توسعه علم و فناوری در استان فارس منعقد شده که تفاهم نامه در زمینه گاز و انرژی، صنایع هلیکوپتری، صنایع هوایی، از این جمله بوده است.
وی گفت:  در حوزه کووید ۱۹ و تولید واکسن کرونا، صنایع دستی و  سایر موارد نیز  اقدامات  اساسی انجام شده که در آینده بر رونق استان اثر گذار خواهد بود.