کادر درمان زیر فشار کرونا؛ اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در استان فارس
کادر درمان زیر فشار کرونا؛ اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در استان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: طرح جامع اعمال محدودیت‌های برای کنترل کرونا با سطح‌بندی مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در استان فارس عملیاتی می‌شود.

به گزارش پگاه خبر، عبدالرضا قاسمپور عصر امروز در نشست خبری با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش اخبار مربوط به بیماری کرونا، اظهار داشت: رسانه‌های استان در مدیریت و اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی و انسانی همواره نقش مهم و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی گفت: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و به گفته پزشکان و متخصصان این ویروس چموش‌تر و کشنده‌تر شده و نتیجه آن افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌هاست.

قاسمپور افزود: طی هفته‌های اخیر فشار سنگینی بر دوش حوزه سلامت و درمان متحمل شده و دولت به ناچار تصمیم به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه براساس رنگ بندی‌ها گرفت.

معاون استاندار فارس با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها که مقرر شده از یکم آذر اجرایی شود، عنوان کرد: این طرح متناسب با روند بیماری و رنگ بندی‌ها در همه شهر‌های کشور با هفت راهبرد اساسی اجرایی می‌شود.

جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها، تست فراوان و هوشمند، قرنطینه افراد، تقویت درمان سرپایی، آموزش و فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و اجرای محدودیت‌های هوشمند را از راهبرد‌های هفتگانه ستاد مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بیشترین میزان انجام تست‌های کووید ١٩ کشور در فارس با بیش از ۵ هزار تست روزانه انجام می‌شود. هم‌اکنون و در وضعیت فعلی، ۵۰ درصد از تست‌های روزانه مثبت می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار بازرسی انجام شده که برای١٢ هزار مورد اخطار برای واحد‌های متخلف صادر شده و ۶۵۰۰ واحد متخلف پلمب شدند.