ضمانت زنجیره ای راهکار شناخته شده و کارشناسی برای اعطای تسهیلات روستایی است
ضمانت زنجیره ای راهکار شناخته شده و کارشناسی برای اعطای تسهیلات روستایی است

به گزارش پگاه خبر:نشست کارشناسی و هماهنگی  مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج با رئیس بانک مسکن در این شهرستان در خصوص جذب تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و مسکن محرومین و بررسی راهکاری اخذ ضمانت و اخذ ضمانت زنجیره ای جهت متقاضیان مسکن روستایی تشکیل شد . به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان […]

به گزارش پگاه خبر:نشست کارشناسی و هماهنگی  مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج با رئیس بانک مسکن در این شهرستان در خصوص جذب تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و مسکن محرومین و بررسی راهکاری اخذ ضمانت و اخذ ضمانت زنجیره ای جهت متقاضیان مسکن روستایی تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس احمد عبداللهی در این نشست با بیان اینکه ضمانت زنجیره ای راهکار شناخته شده و کارشناسی برای اعطای تسهیلات روستایی است افزود: همه اقدامات در راه روان سازی اعطای تسهیلات روستایی باید در نظر گرفته شود و از همه ظرفیت های قانونی دراین مسیر استفاده گردد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج در ادامه افزود: ضمانت زنجیره‌ای مورد تأکید بانک مرکزی است و بانک ها ملزم به پذیرش و ثبت آن هستند  ضمانت زنجیره‌ای برای اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی مصوبه دولت است و بانک مرکزی برای اجرای کامل آن در بانک ها  تأکید کرده است.

عبداللهی با بیان اینکه مشکلات ضمانت نباید مانعی در راه اعطای تسهیلات به متقاضیان روستایی ایجاد کند افزود: بانکها دراین میان ضمن آنکه باید موضوع بازگشت سرمایه را در نظر داشته باشند باید برای روان سازی روند اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن روستایی نیز تعامل و هم افزایی داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج خاطر نشان کرد : شرط داشتن ضامن کارمند در پرداخت وام مسکن عمده ترین مشکل بهره مندی متقاضیان روستایی در بخش ساخت و مقاوم سازی در سال های گذشته بوده است و  با توجه به دستورالعمل‌های موجود که از سوی دولت به سازمان های مربوطه و بانک‌ها نیز ابلاغ شد، پرداخت وام مقاوم سازی مسکن با ضمانت زنجیره‌ای قابل پرداخت خواهد بود.

عبدالهی تامین مسکن محرومان و مددجویان را یکی از اولویت های بنیاد مسکن دراین شهرستان بر شمرد و با بیان اینکه بنیاد مسکن امسال برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکن مددجویان و محرومان آمادگی دارد گفت: این تعداد واحد مسکونی در گام نخست احداث در سال جاری به تصویب رسیده است و در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه ساخت آن دنبال می گردد.