ارزیابی مدل تعالی سازمانی EFQM در راستای اجرای مدل تعالی سازمانی
ارزیابی مدل تعالی سازمانی EFQM در راستای اجرای مدل تعالی سازمانی

روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: مدل سرآمد EFQMچهارچوبی کلان برای کلیه سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا به واسطه آن سطح فعلی سرآمدی خود را ارزیابی نمایند.

به گزارش پگاه خبر:در جهاد کشاورزی شهرستان شیراز EFQMمدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :ارزیابی مدل تعالی سازمانی EFQM در راستای اجرای مدل تعالی سازمانی با حضور ارزیابان تعالی سازمان جهاد کشاورزی فارس انجام شد. روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: مدل سرآمد EFQMچهارچوبی کلان برای کلیه سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا به واسطه آن سطح فعلی سرآمدی خود را ارزیابی نمایند.
وی افزود: این مدل برای سازمان نگرشی جامع بر عملکرد خود را میسر می‌سازد و به سازمان در دستیابی به درک مناسبی از میزان اثرگذاری سازمان در جاری‌سازی استراتژی‌ها ، شناسایی روابط علت و معلولی میان اقدامات سازمان و نتایج حاصل از آن‌ها ، شناسایی قوت‌ها و فرصت‌های اولویت‌دار حال حاضر سازمان برای ارتقا در جهت اهداف استراتژیک ، شناسایی فرصت‌های الگوبرداری و آنچه سازمان می‌تواند با سایرین تسهیم نموده و یا از آن‌ها بیاموزد و تعیین مبنایی که با کمک آن سازمان روند پیشرفت خود را اندازه‌گیری نماید کمک می‌کند.
سیروسی با بیان اینکه افتتاحیه ارزیابی با حضور مقصودبیگی مشاور تعالی سازمان و تیم ارزیاب همراه ارزیابی مدل سرآمدی کسب و کار از طرف دبیرخانه تعالی سازمان انجام گرفت ،عنوان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در ابتدا تیم تعالی با شرح وظایف بررسی ،هماهنگی و تدوین معیارهای رهبری ،استراتژی ، فرآیندها ، منابع و شرکت ها و کارکنان را تشکیل و پس از انجام فرآیند خود ارزیابی با استفاده از تکنیک پروفرما ، کارگاه و منطق رادار نقاط قوت و نواحی قابل بهبود شناسایی و اولویت بندی شد از جمله پروژه های بهبود تعریف شده براساس فرآیند خود ارزیابی ، برنامه ریزی استراتژیک بوده است که در همین راستا اقداماتی از جمله تدوین کارت امتیازی متوازن در جهت دستیابی به اهداف عملیاتی استراتژیک، تدوین اکشن پلن ها توسط کارشناسان فنی این مدیریت ودر نهایت ، اظهارنامه تدوین گردید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: همراستا با استراتژی سازمان و براساس تحلیل های درون و برون سازمانی به منظور توسعه عملکرد و قابلیت های این مدیریت نتایج نظرسنجی های ذی نفعان مورد تحلیل قرار گرفت که از این نتایج در برنامه ریزیها و اکشن پلن های سال زراعی آینده استفاده خواهد شد.
در پایان تیم ارزیابی دبیرخانه مدل سرآمدی در جلسه اختتامیه ارزیابی ، اجرای مدل تعالی را در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اثر بخش توصیف نمودند.