تشدید نظارت و سیاستگذاری های لازم از شدت نگرانی مردم کاسته و زمینه ساز ثبات بیشتر در بازار خواهد شد.
تشدید نظارت و سیاستگذاری های لازم از شدت نگرانی مردم کاسته و زمینه ساز ثبات بیشتر در بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه از یک سو و بیماری کرونا از سوی دیگر مانع توسعه اقتصادی شده است، عنوان کرد: عبور از این محدودیت ها با تلاش و بهره گیری از ظرفیت‌ها امکان پذیر خواهد بود.

استاندار فارس با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تجربه فعالیت عملیاتی در صف و ستاد را داشته اند خواهان تفویض اختیار بیشتر به استان ها و تمرکز زایی در این حوزه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس  با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه از یک سو و بیماری کرونا از سوی دیگر مانع توسعه اقتصادی شده است، عنوان کرد: عبور از  این محدودیت ها با تلاش و بهره گیری از ظرفیت‌ها امکان پذیر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس به بیان گوشه ای از ظرفیت های استان پرداخت و گفت: مقام اول و دوم در تولیدات کشاورزی (زارعی،باغی،دامی و شیلات) ، رتبه برتر در دارا بودن مواد معدنی به ویژه خاک نسوز و سنگ های تزیینی، جایگاه برتر تولید گاز از ظرفیت هایی است که توجه به آنها زمینه ساز رشد اقتصادی فارس خواهد شد.

دکتر رحیمی با اشاره به وجود ظرفیت های معدنی متنوع در استان فارس بیان کرد : فعال شدن این معادن نیازمند دستور وزیر صنعت و معدن است که بی تردید سبب  اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.
استاندار فارس با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تجربه فعالیت عملیاتی در صف و ستاد را داشته اند خواهان تفویض اختیار بیشتر به استان ها  و  تمرکز زایی در این حوزه شد.

وی یادآور شد : بی تردید کسانی که در استان‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر از افرادی که در مرکز مسئولیتی دارند به مشکلات و راهکارهای عبور از آنها آگاه هستند؛بنابراین تفویض اختیار به نمایندگان دولت و وزرا در استان ها راهگشا خواهد بود.

استاندار فارس با بیان اینکه  مدیریت بازار  در شرایط کنونی ضرورت جدی دارد، اظهار کرد: تشدید نظارت و سیاستگذاری های لازم از شدت نگرانی مردم کاسته و زمینه ساز ثبات بیشتر در بازار خواهد شد.

دکتر رحیمی بیان کرد: توسعه صنعتی فارس با توجه به ظرفیت های استان همچون نزدیکی به دریا، نیروی انسانی فنی و متخصص، مراکز دانشگاهی برجسته، پارک های علم و فناوری و… امکان پذیر است.

نماینده عالی دولت در استان فارس توجه به زنجیره های صنعتی را بسیار مهم دانست و افزود: در استان فارس امکان ایجاد این زنجیره ها در صنایع فولاد، آلومنیوم و سایر مواد معدنی وجود دارد که در صورت توجه وزارت صمت به این موضوع شاهد اشتغال زایی مناسب، تولید ثروت و ارزش افزوده در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه صنایع فولاد استان فارس در حال حاضر به مواد اولیه سایر استان ها وابسته است، از وزیر صمت خواست: مجوز اکتشاف مواد اولیه این صنایع در استان را صادر کند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه توسعه صادرات استان نیازمند اختصاص اسکله و بندر است گفت: ایمیدرو و ایدرو در این زمینه امکانات مناسبی دارند که می‌توانند در اختیار استان قرار دهند.

وی افزود: تعدادی از صنایع راکد استان فعال شده و تعدادی در حال راه اندازی است که با حمایت وزارت صمت توفیق بیشتری حاصل خواهد شد.