باید تلاش کنیم که آینده دنیا و آینده کشورمان سرشار از صلح و دوستی باشد.
باید تلاش کنیم که آینده دنیا و آینده کشورمان سرشار از صلح و دوستی باشد.

عملکرد دولت در استان فارس قابل دفاع است / صنایع متعددی پس از انقلاب در فارس ایجاد شده است / تعدادی از آسیب دیدگان آتش سوزی رامجرد در آموزش و پرورش استخدام می شوند

به گزارش پگاه خبر، استاندار فارس در سفری یک روزه به شهرستان مرودشت ضمن بازدید از تعدادی از پروژه های در دست احداث در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت .

استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت گفت : همه اتفاقاتی که در ۴۰ سال گذشته افتاده در مسیر دستیابی به عدالت و صلح و پایدار بوده است، اظهارداشت: اگر هزینه ای که برای جنگ و درگیری در دنیا صورت می گیرد صرف صلح می شد نتایج بسیار خوبی به بار می آمد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که جنگ های دنیا در اثر روحیه زورگویی و برتری طلبی و استکباری است که کسانی در سطح جهان می خواهند اراده خود را به مردم تحمیل کنند، تصریح کرد: این موضوع برای بسیاری از مردم که دارای روحیه آزادی خواهی هستند قابل تحمل نخواهد بود.
وی با بیان این که در منطقه ما گروه زیادی از انسان ها در اثر زورگویی قدرت ها قربانی می شوند که تحمل آن بسیار سخت است، گفت: همه ما باید تلاش کنیم که آینده دنیا و آینده کشورمان سرشار از صلح و دوستی باشد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:
علیرغم همه تنگناها، تحریم ها، مشکلات انتقلات مالی و ارزی و فراگیری کرونا که همه جامعه بشری را درگیر کرده است و حوادث طبیعی استان، از عملکرد دولت تدبیر و امید در فارس دفاع میکنیم.
دکتر رحیمی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت فارس نهایتا شامل پتروشیمی، سیمان شیراز و الکترونیک بود، ادامه داد: امروز با افتتاح آلومینیوم لامرد جایگاه کشور ۴ رتبه ارتقا پیدا کرد که همه این ها در همین دولت انجام شد؛ بزرگ ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه در فیروزآباد به بهره برداری رسید؛ بزرگ ترین کارخانه نوآوری کشور در فارس در آستانه بهره برداری است؛ کارخانه های سیمان از یک واحد در قبل از انقلاب به ۱۱ کارخانه رسیده است و صنعت فولاد که در فارس وجود نداشت امروز دو کارخانه بزرگ به بهره برداری رسیده و یک کارخانه دیگر در دست ساخت داریم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که کارخانه تولید کشنده های کامیون و تریلی سازی در استان افتتاح شده است، ادامه داد: کارخانه تولید مواد آرایشی و بهداشتی با کیفیت جهانی در استان افتتاح شده است؛ شرکت های دانش بنیان استان که تا قبل از این دولت کمتر از ۱۵ شرکت بود هم اکنون به بیش از ۷۰۰ شرکت رسیده، تعداد سدها از یک مورد در قبل از انقلاب به ۱۱ سد رسیده که حدود ۵ سد آن در همین دولت به بهره برداری رسیده است و در اکثر صنایع زیربنایی حرفی برای گفتن داریم.
وی افزود: با پیگیری های فراوان که به منظور بهبود وضعیت درمان، تحصیل و اشتغال آسیب دیدگان از اتش سوزی رامجرد {(بچه های مدرسه درودزن که در حادثه آتش سوزی مدرسه ۱۴ سال پیش دچار صدمات جدی در این حادثه شدند )}صورت گرفت آموزش و پرورش حکم استخدام تعدادی از ایشان را صادر کرده که در زندگی آن ها موثر خواهد بود.
استاندار فارس با اشاره به این که حضور تیم های ورزشی مرودشت در لیگ های ملی مورد حمایت استانداری خواهد بود، افزود: ساخت چندین پروژه ورزشی در این شهرستان در حال انجام است.

تاسیس دانشکده داروسازی و پیراپزشکی  تحولی در آموزش عالی شهرستان  مرودشت خواهد بود.

دکتر رحیمی به پیگیری برای متناسب سازی ورودی تخت جمشید اشاره کرد و با تاکید بر تلاش برای تکمیل بیمارستان  جدید مرودشت، ادامه داد: پیگیری تاسیس دانشکده داروسازی و پیراپزشکی در حال انجام است که تحولی در آموزش عالی شهرستان خواهد بود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که در زمینه عمران شهری مرودشت تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، گفت: در زمینه احداث مجتمع فرهنگی، نمایشی و سینمایی، تاسیس فروشگاه زنجیره ای پروژه های اقتصادی ملی پیگیری های خوبی شده است که مدیران شهری و مدیران شهرستان باید آن ها را به نتیجه برسانند.
وی به امضای تفاهم نامه تامین مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران و ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی، افزود: با توجه به این که یک هزار و ۴۰۰ نفر در مرودشت شرایط دریافت این مسکن را دارند مدیران شهرستان باید پیگیری لازم برای گرفتن سهم شهرستان را صورت دهند.
استاندار فارس تامین روشنایی ورودی تخت جمشید، ساخت سالن ورزشی ۵ هزار نفری، ساخت ورزشگاه کارگران، ساخت مجتمع فرهنگی، هنری، آبرسانی به روستاها و شهر مرودشت و حفاظت و مرمت تخت جمشید را از جمله پروژه های مهم عمرانی مرودشت برشمرد و افزود: بزرگراه سورمق به مرودشت و پروژه راه مرودشت-تخت جمشید-ارسنجان از دیگر طرح های عمرانی است که در دستورکار قرار دارند.
وی با بیان این که تامین آب پایدار برای شیراز سال ها یکی از آرزوهای مردم بود، اظهارداشت: عمده آب شرب شیراز در گذشته از طریق ۱۹۰ چاه با عمق ۴۰۰ متر و با هزینه زیاد و ۲۴ درصد نیز به وسیله استحصال آب های سطحی تامین می شد که با احداث خط دوم توسط دولت تدبیر در ماه های اخیر این معادله معکوس شده و حدود ۶۰ درصد از آب شیراز از سد درودزن تامین می شود.
استاندار فارس با بیان این که تامین آب شرب پایدار از آرزوهای مردم سعادت شهر، ارسنجان، جهرم و داراب بود، گفت: خط لوله آب سعادت شهر به بهره برداری رسیده و پروژه انتقال آب به ارسنجان در حال اجراست؛ طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی و طرح آبرسانی به داراب از سد رودبال به بهره برداری رسیده است؛ آبرسانی به جنت شهر و زرین دشت نیز در دست اقدام است.
استاندارفارس با اشاره به این که میزان پوشش دفع بهداشتی فاضلاب در شهر شیراز ۴۰۰ هزار نفر بوده است، اظهارداشت: در این دولت این رقم به یک میلیون نفر رسیده است.
دکتر رحیمی به تلاش دولت برای خرید تضمیمی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار پول گندم کاران به موقع پرداخت شده است.

 

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس که پنجشنبه به همراه تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان در سفری یک روزه به شهرستان مرودشت عزیمت کرد در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

پس از آن پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران شهرداری مرودشت که با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است با حضور استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.

این پایگاه که در فضایی با زیر بنای یک هزار و ۲۷۰ مترمربع ساخته شده، شامل ۶۰۰ مترمربع انبار و ۶۷۰ مترمربع ساختمان اداری است.

هدف از راه‌اندازی این پایگاه، ایجاد فضای ورزشی، آموزشی و مدیریت متمرکز بحران‌های احتمالی در زمان وقوع حوادث است.

 

 

استاندار فارس همچنین طرح توسعه کارخانه شیراز چیلیک واقع در شهرک صنعتی فتح آباد شهرستان مرودشت را که از فناوری‌های مدرن برای تولید تجهیزات فلزی این واحد بهره گرفته شده است، افتتاح کرد.

 

 

رحیمی، در مورد این طرح بیان داشت: برای اجرای طرح توسعه کارخانه شیراز چیلیک ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و میزان تولیدات این واحد صنعتی از ۲۵ هزار تن به ۶۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه این کارخانه، برای ۶۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده و در مرحله بعدی طرح توسعه این واحد صنعتی نیز برای ۱۲۰ نفر در این مجموعه اشتغال ایجاد خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار فارس، زمین چمن مصنوعی شهدای جهادگر شهر مرودشت که با هدف افزایش سرانه ورزشی این شهرستان ساخته شده و ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شده است، افتتاح شد.

عنایت الله رحیمی، در ادامه این سفر در بازدید از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال ساخت مرودشت، اظهار داشت: این بیمارستان هم اینک حدود ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می‌کوشیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ این مرکز درمانی به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، در حال حاضر بخشی از تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان از جمله دستگاه سی تی اسکن و آنژیو خریداری شده است.