رفع موانع موجود در تکمیل ساخت پروژه های باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و مرکز در حال ساخت فرهنگی سعدی شناسی
رفع موانع موجود در تکمیل ساخت پروژه های باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و مرکز در حال ساخت فرهنگی سعدی شناسی

به دنبال بازدید هفته گذشته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از پروژه باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و مرکز در حال ساخت فرهنگی سعدی شناسی که با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس انجام گرفت، جلسه ای در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ به منظور رفع […]

به دنبال بازدید هفته گذشته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از پروژه باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و مرکز در حال ساخت فرهنگی سعدی شناسی که با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس انجام گرفت، جلسه ای در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ به منظور رفع موانع موجود در راستای تکمیل این پروژه های مهم در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تشکیل شد.

?به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، در این جلسه که به ریاست دکتر نوروزی و با حضور دکتر مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، الهه چراغی و دکتر رضا موسوی محسنی معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، احسان سلطانی و جمشید معینی معاونین اداره کل میراث، علی طیبی و بهاره دادور روسای گروه اقتصادی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و برخی از پیمانکاران این پروژه ها تشکیل شد، راهکارهای لازم در خصوص رفع موانع موجود بر سر راه پروژه های باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و مرکز در حال ساخت فرهنگی سعدی شناسی ارائه شد.
?از مهمترین مواردی که در خصوص رفع مشکلات این سه پروژه مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مطرح شد می توان به موضوع اصلاح قرارداد مالی، تسهیلات ارزان قیمت، ارائه پیشنهادات لازم جهت طرح در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، تملک زمین جهت پارکینگ و … اشاره کرد.
?بنا به گفته مقامات میراث فرهنگی استان فارس، در صورت تامین اعتبار مبلغ یک میلیارد تومان، پروژه مرکز فرهنگی سعدی شناسی، در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.
?یادآور می شود دکتر نوروزی ظهر روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ و در جریان بازدید دو ساعته از دو پروژه مهم و در حال ساخت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
?پروژه در حال ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای شیراز، نخستین پروژه ای بود که دکتر نوروزی از بخش های مختلف آن در هفته ای که گذشت بازدید کرد.
?رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه این بازدید با حضور در جلسه ای که با حضور مدیر کل، معاونین و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رییس گروه فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و پیمانکار این پروژه برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس این آمادگی را دارد تا این پروژه را به عنوان پروژه هایی که تا پایان دولت تدبیر و امید به مرحله بهره برداری می رسد معرفی نماید، اما به شرطی که بتواند پشرفت فیزیکی خود را در ماه های آینده افزایش دهد.
?دکتر نوروزی در عین حال خاطر نشان ساخت: اگر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تمام تلاش خود را در راستای هر چه سریع تر این پروژه بکار گیرد، امید داریم بخش هایی از این پروژه عظیم باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای تا پایان دولت تدبیر و امید به مرحله بهره برداری برسد.
?وی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس همچون گذشته در راستای رفع مسائل و مشکلات پروژه های مهم استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدم بر می دارد.
?دکتر مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز که به اتفاق تعدادی از معاونین و مدیران این اداره کل، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس را در جریان این بازدید همراهی نمود، گزارشی جامع از وضعیت این پروژه ها ارائه داد.
?دکتر نوروزی در ادامه بازدید خود که سه شنبه هفته گذشته انجام گرفت، از مرکز فرهنگی سعدی شناسی استان فارس واقع در آرامگاه سعدی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این پروژه که قرار است بزودی به مرحله بهره برداری برسد قرار گرفت.
?لازم به ذکر است، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در جریان بازدید خود از پروژه باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای که در جوار آرامگاه حافظیه در حال ساخت می باشد، با حضور در مقبره این شاعر پر آوازه ایران زمین، به مقام والای “لسان الغیب حافظ شیرازی” و همچنین در جریان بازدید از مرکز فرهنگی سعدی شناسی، با حضور در مقبره این شاعر شیرین سخن ایران زمین، به مقام والای مشرف‌الدین مصلح بن عبداله شیرازی متخلص به “سعدی” ، ادای احترام کرد.