تجدید نظر در ادامه فعالیت مدیرانی که از ظرفیت های قانون بودجه استفاده نکنند
تجدید نظر در ادامه فعالیت مدیرانی که از ظرفیت های قانون بودجه استفاده نکنند

استاندار فارس گفت: بی تردید باید در ادامه مدیریت افرادی که برای استفاده از ظرفیت های قانون بودجه وقت نگذاشته و تلاش نمی کنند تجدید نظر شود چرا که این موضوع نشان دهنده عدم تسلط مدیر مذکور به قانون بودجه است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه […]

استاندار فارس گفت: بی تردید باید در ادامه مدیریت افرادی که برای استفاده از ظرفیت های قانون بودجه وقت نگذاشته و تلاش نمی کنند تجدید نظر شود چرا که این موضوع نشان دهنده عدم تسلط مدیر مذکور به قانون بودجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، با اشاره به تنگناهای مختلف موجود در زمینه تامین اعتبارات ، عنوان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری موارد اعتبارات پیش بینی شده پاسخگوی نیازها نیست مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به نحو مطلوبی از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده در قانون بودجه برای جبران این کمبودها استفاده کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: بهرمندی مناسب از این فرصت ها در قانون بودجه نیازمند تلاش ، پیگیری و تسلط مدیران و همچنین تشکیل کمیته های اجرایی برای دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

رئیس شورای برنامه ریزی استان فارس با اشاره به بند «و» تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه که مربوط به تهاتر است افزود: این تبصره ظرفیت خوبی برا جبران کمبود اعتبارات است.

وی همچنین درباره بند «د» تبصره ۱۲ در خصوص فروش و مولد سازی اموال دولتی نیز گفت: مدیران دستگاه ها حداکثر تلاش خود را به کارگیرند تا از این فرصت برای تقلیل تعهدات مربوط به پرسنل و پرداخت پاداش پایان خدمت نیروها استفاده کنند.

استاندار فارس همچنین در خصوص استفاده از این بند تبصره ۱۲ گفت: تاکید کرده ام استانداری در معرفی املاک مازاد و فروش آنها پیش قدم شود تا سایر دستگاه ها به راحتی این اقدام را انجام دهند.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید آگاه باشند که در صورت عدم شناسایی و ثبت املاک مازاد خود این اقدام توسط سازمان اقتصاد و دارایی انجام می‌شود و در این صورت اعتبارات به خزانه برگشت داده میشود و برای دستگاه ها قابل استفاده نخواهدبود.

نماینده عالی دولت در استان فارس از دستگاه های متولی از جمله سازمان مدیریت و اقتصاد و دارایی خواست گزارش عملکرد مدیران در خصوص استفاده از ظرفیت های بودجه و تامین اعتبارات لازم را ارائه کنند.

 

دکتر رحیمی تاکید کرد: بی تردید باید در ادامه مدیریت افرادی که برای استفاده از این ظرفیت ها وقت نگذاشته و تلاش نمی کنند تجدید نظر شود چرا که این موضوع نشان دهنده عدم تسلط مدیر مذکور به قانون بودجه است.

 

رئیس شورای برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه در ماه های گذشته تصمیمات خوبی در کارگروه های این شورا گرفته شده است ، اظهار کرد: خروجی این تصمیمات و میزان اجرایی شدن آنها باید ارزیابی شود.

 

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید دلیل اجرایی نشدن تصمیمات و مصوبات را پیگیری کنند و در صورتی که بعضی از این مصوبات بر اساس دلایل کارشناسی قابل اجرا نیستند از ادامه حبس پتانسیل ها در آن بخش جلوگیری کنند.

استاندار فارس با یادآوری اینکه ۸۵ درصد از اعتبارات سالانه ملی و ۱۵درصد استانی است ، عنوان کرد: از این ۱۵ درصد اعتبارات استانی نیز تنها برای ۶درصد امکان تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین مدیران دستگاه ها باید از اعتبارات ملی حداکثر استفاده را کرده و جذب اعتبارات را در سطح داشته ها و نیازهای استان ارتقا دهند.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه میزان جذب اعتبارات ملی در هر دستگاه باید بالاتر از میانگین کشوری باشد، تاکیدکرد: اگر این میزان ازجذب اعتبارات محقق نشود مدیران باید پاسخگو باشند.