توجه ویژه به ورزش بانوان در توزیع اعتبارات/با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، زیر ساخت‌های ورزشی شیراز و استان تقویت می شود
توجه ویژه به ورزش بانوان در توزیع اعتبارات/با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، زیر ساخت‌های ورزشی شیراز و استان تقویت می شود

جعفر قادری با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه ورزش شیراز و فارس، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوص، زیر ساخت‌های ورزشی شیراز و استان تقویت می‌شود و توسعه پیدا می‌کند.     او در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه هیأت دوچرخه سواری استان، بیان کرد: در دور […]

جعفر قادری با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه ورزش شیراز و فارس، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوص، زیر ساخت‌های ورزشی شیراز و استان تقویت می‌شود و توسعه پیدا می‌کند.

 

 

او در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه هیأت دوچرخه سواری استان، بیان کرد: در دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی، تلاشمان بر این است تا چارچوب‌ها، بسترهای کلی و زیر ساختی در استان ایجاد شود.

 

قادری با بیان اینکه در بخش زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی مشکلات جدی در فارس وجود دارد، دلیل این چالش زیر ساختی را نبود زیر ساخت‌های صنعتی و عدم توسعه آنها در استان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از اقدامات مالی بخش‌های فرهنگی و ورزشی از بسترهای سرمایه گذاری‌های صنعتی امکان پذیر است، در حالی‌که ما در فارس واحدهای بزرگ صنعتی نداریم که بتوان از طریق آنها بخشی از هزینه‌ها را به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی اختصاص داد و این امر موجب شده تا نتوانیم در حوزه‌های مختلف، با جدیت فعالیت کنیم.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توان و وقت خود را بر شکل گیری چند واحد بزرگ صنعتی در استان گذاشته‌ایم تا الزامی ایجاد شود که هر کدام از واحدها اسپانسر یکی از مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شوند.

 

قادری اضافه کرد: در بخش‌های مختلف نیز الزامات قانونی در قالب یک طرح دیده شده که از جمله آن طرح اشتغال ورزشکاران و بیمه آنهاست که در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

 

او همچنین با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات باید ورزش بانوان ویژه دیده شود، گفت: در این حوزه باید اعتبارات مازاد بر سهم پیش‌بینی شده، تخصیص داده شود.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وزارت نفت نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا از‌ ظرفیت آنها با توجه به اینکه در طول چهار سال گذشته شهرستانی‌ها استفاده کرده‌اند، در شیراز و فارس نیز بکار گرفته شود.

 

محمدجواد کشاورز، رئیس هیأت دوچرخه سواری فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: دوچرخه سواری از رشته‌های پرمخاطب استان فارس است اما با شرایط ایجاد شده، مطالبات اجتماعی زیادی را به دنبال داشته است.

 

او با تصریح بر این نکته که متاسفانه زیرساخت‌های دوچرخه سواری در فارس و شیراز مناسب این رشته نیست، افزود: گویای این مدعا، پیست ورزشی میانرود است که قرار بود با بودجه دولتی به پیست دوچرخه سواری تبدیل شود و اعتباراتی هم از سال ٨٩ برای عملیات اجرایی آن تزریق شد اما معلوم نشد صرف چه کاری جز اجرای این پروژه شد.

 

کشاورز خاطرنشان کرد: همزمان با شیراز، پیست دوچرخه سواری مشهد، تبریز، اهواز و کرمان آغاز شد و در حالی‌که این پیست‌ها افتتاح و بهره برداری شده اما متاسفانه پیست شیراز در حد چند آهن در ورزشگاه میانرود باقی مانده و علی‌رغم تلاش‌ها هنوز اقدامی انجام نشده است ورو به فرسایش می باشد.

 

او با بیان اینکه ٢١ مدال المپیکی در این رشته داریم اما زیرساخت نداریم، تاکید کرد: اگر زیرساخت‌ها ایجاد شود علاوه بر جنوب کشور، کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز تحت پوشش زیرساخت‌های شیراز و استان فارس قرار می‌گیرند .