همه املاک دولتی باید در سامانه سادا ثبت شوند
همه املاک دولتی باید در سامانه سادا ثبت شوند

  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تبین برنامه عملیاتی فروش و مولد سازی اموال و دارایی های دولت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های قانون بودجه در جهت تحقق اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استان عنوان کرد: این ظرفیت ها در تفاسیر قانون بصورت مختلف […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تبین برنامه عملیاتی فروش و مولد سازی اموال و دارایی های دولت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های قانون بودجه در جهت تحقق اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استان عنوان کرد: این ظرفیت ها در تفاسیر قانون بصورت مختلف آمده و بر آن تاکیده شده از جمله تبصره ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که بر اساس آن هر دستگاه مکلف به ثبت اسناد و املاک در سامانه سادا است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون املاکی در اختیار دستگاه هایی اجرایی هستند که در سامانه سادا ثبت نشده اند افزود: همه املاک دولتی باید در این سامانه ثبت شوند؛ چرا که در برخی از مواقع عدم شناسایی و ثبت این املاک باعث شده توسط افراد غیر به فروش رود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: استانداری فارس مکلف به نظارت بر صحت سنجی املاک ثبت شده دستگاه های اجرایی است.

 

دکتر رحیمی عنوان کرد: بند د ماده ۱۲قانون بودجه سال ۹۹ این است که تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات منوط به ثبت املاک شده است.

 

وی با اشاره به این بند قانونی در ماده ۱۲ و سهم پیش بینی شده استان گفت: سهم کشور از این بند ۴۰هزار میلیارد تومان و سهم فارس حدودیک هزار و ۶۴ میلیارد تومان است.

 

وی همچنین سهم کشور در زمینه فروش و مولد سازی را حدود ۸هزار میلیارد تومان عنوان کرد که در نهایت سهم استان فارس از این بخش شامل ۲هزار و ۲۳۷میلیارد تومان است.

 

رحیمی با بیان اینکه همه دستگاه ها باید املاک خود را ثبت کنند ، عنوان کرد: طبق گزارش سامانه سادا ۶ دستگاه بیشترین مجموعه املاک ثبت شده را دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح فروش و مولد سازی اموال مازاد دولت باید به نتیجه برسد عنوان کرد: استانداری در راستای اجرای این مصوبه پیش قدم بوده است و اولین مجوز های پاسخ داده شده برای فروش به استانداری فارس معرفی شده است.