تقدیر  وزیر نیرو  از  استاندار فارس برای همکاری موثر در توسعه و مدیریت مصرف برق
تقدیر  وزیر نیرو  از  استاندار فارس برای همکاری موثر در توسعه و مدیریت مصرف برق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در آیین تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان ۹۹ که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات اثر بخش وزارت نیرو در قالب پویش #هر هفته _الف_ب_ ایران ساخت و سازها – ساز […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در آیین تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان ۹۹ که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات اثر بخش وزارت نیرو در قالب پویش #هر هفته _الف_ب_ ایران ساخت و سازها – ساز و کارها ، این پویش را سبب ایجاد امیدواری به آینده و نشاط دانست و افزود: اجرا این طرح به رغم مشکلات و محدودیت های موجود در کشور حائز اهمیت است.

 

 

نماینده عالی دولت با تاکید بر اینکه مردم استان فارس بهرمندی مطلوبی از این پویش داشته‌اند، اظهار کرد: حداکثر بار فارس در پیک روز حدود سه هزار و نهصد و سه مگاوات، حداکثر تولید منطقه در استان فارس ۳۸۳۰مگاوات و حداکثر مدیریت بار فارس بوده است که در اثر سیاستگذاری ها و راهنمایی های وزیر نیرو و تلاش همکاران این حوزه رقم خورده است.

 

وی افزود: این صرف جویی در مجموعه بخش کشاورزی در پمپ های آب، در صنعت در قالب اینکه کارخانجات در زمان پیک مصرف از سایر سوختها و انواع انرژی ها استفاده کنند، در ادارات دولتی به ویژه با تغییر ساعات در فصل گرما و در مصارف خانگی با توجه به تبلیغات گسترده و هدفمند انجام شده است.

دکتر رحیمی همچنین استفاده از تخصص طراحان در مجموعه نظام مهندسی در قالب استفاده از شبکه های خانگی و دستگاه های کم مصرف را از دیگر عوامل موثر در این صرفه جویی برشمرد.

استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر پروژه های اولویت دار به ارزش ۱۲۰۰میلیارد تومان در حوزه برق استان در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها به تامین نقدینگی نیاز داشته و نیازمند تزریق اعتبارات است.

 

وی با اشاره به وعده وزیر نیرو در خصوص اختصاص کمک های بیشتر به استان ها بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف برق ابراز امیدواری کرد این کمک ها بیش از پیش به استان فارس تعلق گیرد و زمینه توسعه شبکه و افزایش ظرفیت تولید را فراهم کند.