بیشترین تعداد صنایع کشاورزی و تبدیلی بعد از انقلاب درسال گذشته راه اندازی و به بهره برداری رسید
بیشترین تعداد صنایع کشاورزی و تبدیلی بعد از انقلاب درسال گذشته راه اندازی و به بهره برداری رسید

  به گزارش پگاه خبر، مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دعوت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سالن کنفرانس موسسه سرم سازی رازی برگزار شد .   در این مراسم نماینده ولی فقیه در سازمان کشاورزی فارس گفت :رسالت رسانه این است که اخبار را بطور واقعی و صحیح منعکس […]

 

به گزارش پگاه خبر، مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دعوت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سالن کنفرانس موسسه سرم سازی رازی برگزار شد .

 

در این مراسم نماینده ولی فقیه در سازمان کشاورزی فارس گفت :رسالت رسانه این است که اخبار را بطور واقعی و صحیح منعکس کند و در عین حال شجاعت ،قدرت تحلیل و بررسی مکمل کار صحیح در انعکاس اخبار است .

 

حجه الاسلام قائمی افزود :بعد از پزشکان و پرستاران ،خبرنگاران در ایام کرونا تلاش فراوانی برای مقابله با کرونا داشتند .

وی از تلاشها و همراهی رسانه های استان فارس در نشر عملکردهای سازمان جهاد کشاورزی تقدیر کرد .

 

در ادامه این مراسم تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدگاههای خودرا بیان کردند .

 

دکتر محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت :پویایی و بهبود جامعه مشروط به حضور خبرنگاران و اصحاب قلم در جامعه است .

 

وی گفت :امیدواریم در کنار رسانه ها مسیر اعتلای کشور را طی کنیم .برای این هدف مشترک، برای توسعه و پیشرفت کشور خودرا ملزم به همکاری و همراهی با رسانه ها می دانیم و معتقدیم نقد و نگارش اصحاب رسانه در پیشرفت سازمان موثر است .

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :کشاورزی استان فارس از دیرباز با تولید ده درصد از تولیدات غذایی و کشاورزی فارس نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد . در این زمینه باید تلاش کنیم مدیریت علمی و ترویج مشارکت‌های مردمی را بعنوان اولویت سازمانی توسعه بدهیم .

 

دکتر قاسمی گفت :افزایش تولیدات ، موفقیت در کشاورزی نتیجه تاثیر دانش کشاورزی و همکاری رسانه ها است و دانش افزایی در حوزه کشاورزی می تواند به جهش تولید کمک کند . هدف اصلی نظام مدیریت ترویج در جهاد کشاورزی ، به کار گرفتن دانش افزایی در هکتار است تا با بهره گیری از دانش در مزارع مختلف بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و … شاهد افزایش کمیت و کیفیت تولید باشیم.

 

وی با اشاره به مساعدت‌های دولت در بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان در بلایای طبیعی سیل و زلزله ،سرمازدگی ،آفات ،بیمه محصولات ،تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت :دولت همواره به دنبال حمایت و تقویت بخش استراتژیک کشاورزی است .

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : استان فارس همواره مقام برتر در تولیدات کشاورزی کسب نموده و در بخش توسعه گلخانه ها با نگاه به موضوع بهره وری آب در تلاش هستیم کلیه محصولات سبزی و سیفی را در برنامه کشت گلخانه ای قرار داده و کاهش مصرف آب و صرفه جویی در مصارف آب در بخش کشاورزی را بعنوان استراتژی اصلی در استان دنبال می کنیم .

 

وی گفت: گسترش کشاورزی حفاظتی برای حفظ خاک و قابلیت نفوذ آب ،کاهش مصرف انرژی و آب را به عنوان مدل کشاورزی پایدار دنبال می کنیم و در بخش تولید استراتژی توجه به بازار و آینده نگری در تولیدات نهاده های کشاورزی مورد توجه ویژه سازمان قرار گرفته است .

 

وی اعلام کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ما با اختصاص تسهیلات در پنج سال اخیر متحول شده است که کشاورزان استان به خوبی از آن استفاده کرده اند.

 

وی با اشاره به بهره برداری مناسب از صنایع در حوزه کشاورزی در استان گفت: سال گذشته در فارس، بیشترین تعداد صنایع در سال های بعد از انقلاب به بهره برداری رسید.

 

گفتنی است در پایان مراسم با اهداء لوح از اصحاب رسانه ،خبرکزاری ها ،صداسیما و مطبوعات تقدیر شد .