گرمای کم سابقه هوای تابستان و گذر از روزهای پر مصرف برق در استان فارس
گرمای کم سابقه هوای تابستان و گذر از روزهای پر مصرف برق در استان فارس

  معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه در حال گذر از روزهای پر مصرف برق در تابستان جاری هستیم با تاکید بر لزوم توجه به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی برای عبور از روزهای پیش رو اظهار داشت : به علت گرمای شدید که ۵ تا ۱۰ […]

 

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه در حال گذر از روزهای پر مصرف برق در تابستان جاری هستیم با تاکید بر لزوم توجه به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی برای عبور از روزهای پیش رو اظهار داشت : به علت گرمای شدید که ۵ تا ۱۰ در روزهای گذشته افزایش دما ثبت شده است مصرف برق در کشور بالا رفته و استان فارس نیز با افزایش مصارف خانگی و صنعتی روبرو بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حمزه روغنیان از شهروندان و مشترکان برق خواست تا در روزهای پیش رو نیز به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف بیشتر توجه کنند و افزود: دمای هوا در استان فارس و منطقه جنوب کشور در حال افزایش است در روزهای پیش رو بیش از هر زمان نیازمند مشارکت و همراهی مشترکان برای مصرف بهینه برق هستیم .

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف برق در نقطه اوج امسال ۵ هزار و ۴۳۸ مگاوات در تاریخ ۹ مرداد ماه جاری ثبت شده است ، اما این رقم در سال گذشته در ۱۶ شهریور ماه ۵ هزار و ۳۰۳ مگاوات بوده است ، مقایسه این دو رقم بیانگر رشد ۲٫۵۵ درصدی برق در نقطه اوج مصرف در سال جاری تاکنون است ، بنا براین همچنان منتظر روزهای گرم تر و مصرف بیشتر برق هستیم که امید است شهروندان و مشترکان با در نظر گرفتن مولفه های مصرف بهینه ، صرفه جویی را بیشتر مورد توجه قرار دهند .

مهندس روغنیان لزوم صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در ساعت های شب را نیز مورد تاکید قرار داد و با یاد آوری اینکه برای اوج مصرف شبانه در ۱۶ مرداد ماه سال گذشته ۵ هزار و ۲۷۹ مگاوات ثبت شده گفت: امسال این رقم ۵ هزار و ۸۴۹ مگاوات در تاریخ ۱۳ مرداد سال جاری به ثبت رسیده است . مقایسه این دو آمار نیز بیانگر رشد مصرف برق در ساعت های شب به میزان ۱۰٫۸۰ درصد است ، رشد این میزان برق در ساعت های شب قدری هشدار دهنده و قابل تامل است و گوشزدی برای توجه بیشتر و تاکیدی بر عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعت های شب است .

این مقام مسئول اضافه کرد: مصرف کنندگان و مشترکان باید بیش از پیش نسبت به افزایش مصارف شبانه برق در استان فارس و منطقه جنوب حساس شوند ، ضمن آنکه مصارف برق در واحدهای صنعتی استان فارس نیز در ساعت های شب افزایش یافته است . رشد مصارف صنعتی برق در سال جاری در استان فارس نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد بوده و علت آن ایجاد تاسیسات صنعتی در شهرستان لامرد است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس در دنباله سخنانش گفت: از نظر تولید برق سال گذشته در ۳۱ تیر ماه حداکثر ۶ هزار و ۲۶۰ مگا وات در استان فارس برق تولید شده است و امسال این رقم در تاریخ ۱۹ مرداد ماه به ۶ هزار و ۳۷۹ مگاوات رسیده است ، مقایسه این دو رقم نیز بیانگر رشد تولید برق در مدت مشابه معادل ۱٫۹۹ درصد است . ایجاد ظرفیت های مناسب برای تامین و تولید برق در استان فارس و منطقه جنوب قابل ستایش است.

مهندس روغنیان شرکت برق منطقه ای استان فارس را تامین کننده بار اختصاصی برای صنایع دانست و گفت: این شرکت در سال جاری ۵۲۶ مگاوات بار اختصاصی برای صنایع در نهم خرداد ماه برای مصارف روزانه و ۵۵۸ مگاوات بار اختصاصی برای مصارف شبانه صنایع در تاریخ ۱۲ تیر ماه به ثبت رسانده است. تامین بار اختصاصی صنعتی تضمین کننده تولیدات و جهش تولید صنعتی است.

مهندس روغنیان اظهار داشت : با مدیریت بار و استفاده از ظرفیت ها و جایجایی های انجام شده و با همراهی مشترکان برق و شرکت های توزیع ، مصرف کنندگان برق کشاورزی و صنعتی امسال نیز از تابستان پر مصرف در حال گذر هستیم ، با توجه به احتمال گرم شدن چند درجه ای دمای هوا در روزهای پیش رو امید است شهروندان و مصرف کنندگان با اولویت دادن صرفه جویی و موکول کردن استفاده از وسایل پر مصرف به ساعت های غیر از اوج مصرف یاری گر خدمتگزاران خود در تامین و انتقال برق باشند.