کمبود ۱۲ هزار معلم در مجموعه آموزشی استان فارس
کمبود ۱۲ هزار معلم در مجموعه آموزشی استان فارس

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: فارس با داشتن شش مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری معلم مواجه هستیم. حسین افلاکی‌فرد در جمع اصحاب رسانه استان فارس به مناسبت هفته خبرنگار گفت: دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه‌ها […]

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: فارس با داشتن شش مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری معلم مواجه هستیم.

حسین افلاکی‌فرد در جمع اصحاب رسانه استان فارس به مناسبت هفته خبرنگار گفت: دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه‌ها وظایفی دارد اما تفاوت مهم آن مأموریت محور بودن و رسالت گرایی است.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علمی به تربیت مهارتی نیز توجه شده تا بتوانند دانشجویان آن در مراحل بعد نسل آینده را تربیت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس با تاکید بر ضرورت تربیت و نگاه ویژه به آموزش‌وپرورش اظهار داشت: در سایر کشورها فردی که می‌خواهد معلم شود، باید معیارها و ملاک‌های بسیاری را داشته و علاوه بر آموزش علمی باید مراحل گوناگونی را نیز بگذرانند.

وی پیرامون ورود دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش کرده و پس از قبولی در مصاحبه وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این استاد دانشگاه افزود: از بدو ورود دانشجویان دانشگاه آن‌ها را بورسیه و استخدام کرده و امنیت شغلی آنان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فارس جز چهار استان دانشگاه‌های الف فرهنگیان است، متذکر شد: استان فارس با داشتن شش مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری معلم مواجه هستیم.

افلاکی فرد با بیان اینکه این دانشگاه در تیرماه ۱۳۹۱ رسما تاسیس شده اما با در نظر گرفتن تربیت‌های سابق، پیشینه‌ای ۱۰۰ ساله دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۸۰۰ دانشجوی ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که به مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش ملحق خواهند شد.

وی با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تامین نیروهای موردنیاز آموزش‌وپرورش اظهار داشت: توسعه دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت تحقق، دغدغه نیروی انسانی آموزش‌وپرورش مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس به جشنواره ایده پردازی در تعلیم و تربیت اشاره کرد و متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج فرهنگیان اقدام به برگزاری جشنواره ایده پردازی در تعلیم و تربیت‌کرده تا بتوان سبب رشد و پویایی تعلیم و تربیت شویم.

وی گفت: ایده‌پردازان و صاحب‌نظران می‌توانند در قالب‌های فیلم، کلیپ، نقاشی، کاریکاتور و متن در این جشنواره شرکت کنند.