افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی  از اهداف مهم سند ارتقاء وضعیت زنان است
افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی  از اهداف مهم سند ارتقاء وضعیت زنان است

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نشست مجازی معرفی الگوهای موفق اجرایی سازی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده برگزار گردید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،در این نشست سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ضمن قدردانی از حمایت های معاونت زنان از فعالیت های حوزه […]

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نشست مجازی معرفی الگوهای موفق اجرایی سازی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،در این نشست سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ضمن قدردانی از حمایت های معاونت زنان از فعالیت های حوزه زنان در استانها بیان داشت : تاثیرگذاری این معاونت بدلیل اجرای طرح های موثر و هدفمند در سطح کشور از جمله : طرح ارتقاء تاب آوری خانواده ها ، توانمندسازی تشکل ها ، گفتگوی بین نسلی در خانواده ، حمایت از تعاونی های فعال زنان و ارتقاء جایگاه زنان مدیر و تهیه محتواهای آموزشی بی نظیر است که همگی این طرحها درسطح استان فارس به نحو مطلوب اجرا شده است .

در این جلسه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده مهمترین فعالیتهای اقتصادی ، اجتماعی ، مشارکتهای مدنی و سیاسی و برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی که در حوزه زنان و خانواده در راستای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده انجام پذیرفته را کامل ارائه نمود .

ایشان با اشاره به اینکه دفتر امور زنان و خانواده استانداری عضو سه کارگروه بسیار مهم کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده ، کارگروه آموزش و پژوهش و کارگروه اشتغال است بیان داشت که عضویت در این کارگروه ها فرصت بسیار خوبی را در استان برای اجرایی شدن سند ایجاد کرده است و مصوباتی را در پی داشته است .

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری افزود : در حوزه ستادی استانداری ، دفتر امور روستایی و دفتر امور شهری دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند و در راستای سند همراهی و همکاری موثری دارند .

ایشان با تاکید بر نقش صداو سیما عنوان کرد : بر اساس دستور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری تفاهم نامه ای با صداو سیما برای تقویت نهاد خانواده در راستای اجرای سند طراحی شده است و موضوع مورد پیگیری می باشد.

سیده معصومه دستغیب با بیان اینکه کارگروه های تخصصی و جلسات مختلفی با مشاورین و معاونین دستگاه ها برگزار گردیده است اظهار داشت : مصوبات زیادی در راستای اجرای سند در این جلسات داشته ایم. همچنین جلسه ای که با مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و خانه خیرین استان تشکیل گردید گستره اجرایی سند وسیع خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد : شرح وظایف بیش از ۳۰ دستگاه دولتی و چندین تشکل غیر دولتی به آنها ابلاغ گردیده و مشاورین امور زنان دستگاه ها وظیفه نظارت بر اجرای سند را دارند و گزارش را به صورت فصلی به دفتر امور زنان و خانواده ارسال می نمایند .

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بیان داشت : دو طرح مهم تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان شهرستان های استان که برای اولین بار اجرا می گردد و طرح ارتقاء بهداشت روانی همسران ایثارگر با رویکرد همسران شهداء با حمایت استاندار فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبار شده است و در حال اجرایی شدن توسط دانشگاه شیراز است . همچنین طرح شناسایی زنان توانمند استان در حال انجام است که در این طرح زنان توانمند و فرهیخته استان شناسایی تا در جهت افزایش مشارکت سیاسی ، اجتماعی زنان در راستای سند اقدام گردد .

گفتنی است سند ارتقاء وضعیت زنان به عنوان سند مرجع و بالادستی در حوزه زنان و خانواده می باشد .