عبدالحسن صمدنژاد به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس منصوب شد
عبدالحسن صمدنژاد به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس منصوب شد

به گزارش از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با حضور معاون حفاظت و امور اراضی ، مدیرکل حوزه ریاست و مدیریت عملکرد و مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، معاون برنامه ریزی […]

به گزارش از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با حضور معاون حفاظت و امور اراضی ، مدیرکل حوزه ریاست و مدیریت عملکرد و مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس ، و جمعی از مدیران ارشد منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برگزار و عبدالحسن صمدنژاد به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس منصوب شد .

 

بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات شهرام منتصری در زمان تصدی پست مدیر کل منابع طبیعی فارس بر ادامه اقدامات موثر در حوزه احیاء منابع طبیعی تاکید کرد وگفت: منابع طبیعی پایه اصلی ثروت هر کشور است و دراین راستا باید تلاش بیشتری برای حفظ آن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اهمیت عرصه های منابع طبیعی بویژه عرصه های جنگلی و مرتعی بر هیچ کس پوشیده نیست اظهار داشت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه یک شخص یا گروه خاص نیست بلکه آحاد مردم جامعه به ویژه افرادی که بصورت مستقیم با این عرصه ها در ارتباط هستند می بایست در این خصوص همکاری کنند.

 

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: مهمترین اولویت ما حفاظت از عرصه های طبیعی است و در این راستا بزرگترین سرمایه ما در حفاظت از این عرصه ها اعتماد مردم است که این اعتماد در اجرای برنامه‌ها و اقدامات ما نیز به عینه مشاهده شده وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ادامه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در جهت مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد وگفت: با توجه به افزایش سطح پوشش گیاهی و رشد علوفه های یکساله ، علا رغم تمام اقدامات و برنامه ریزی های خوب ادارات منابع طبیعی در سراسر کشور ، امسال بازهم شاهد وقوع آتش سوزی های گسترده ای در این عرصه ها بودیم که امید است با تلاش و همت بیشتر بتوانیم در این زمینه نیز شاهد کاهش خسارتهای ناشی از حریق در عرصه ها باشیم. افراسیابی در ادامه با تاکید بر تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و رفع تداخلات موجود تصریح کرد: با هم افزایی بیشتر در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی و مستثنیات و نیز رفع ابهامات احتمالی در خصوص اجرای قوانین رفع تداخلات می توان مسائل و مشکلات مردم را هرچه سریعتر حل و فصل کرد.

 

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: هدف گذاری سازمان جنگلها در این برنامه ارتقاء ضریب حفاظتی در عرصه‌های ملی کشور ، حفظ حقوق متقابل مردم و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین است.

 

وی در پایان با بیان اینکه مسئله تغییرات در روند سیستماتیک اداری موضوعی کاملا طبیعی است و هیچ نوع فشار سیاسی در تصمیم‌گیری برای این انتصاب در کار نبوده است اظهار داشت: در کار جنگل بانی گرایش سیاسی مطرح نیست و دخالت دادن و پرداختن به این گونه مسائل و حواشی جز خدشه و آسیب به این عرصه ها سود دیگری در پی نخواهد داشت.

 

محمد رضا همتی مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران تاکید کرد وگفت: همت و غیرت نیروهای منابع طبیعی استان فارس در دفاع از انفال و اراضی ملی ستودنی است چراکه در استان فارس شاهد دستاوردها و موفقیتهای بسیاری در عرصه حفاظت از آب و خاک طی سنوات گذشته بوده ایم. وی در ادامه بر ارتقاء اهداف سازمانی و رفع چالش‌های موجود ، بر تشریک مساعی کارشناسان مجموعه و نیروهای متخصص و مجرب منابع طبیعی فارس با سرپرست جدید تاکید کرد.

 

حجت الاسلام قائمی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به تقویت مبانی اعتقادی در انجام فعالیتها و کارها افزود: مسؤولیت پذیری و واگذاری مسؤولیت‌ها یکی از مواهب الهی است و پذیرش یک مسؤولیت علاوه بر دانش و تعهد نیازمند دین داری و توجه به امور اعتقادی است چراکه اگر امانتی را به نحو احسن به امانتدارش تحویل دهیم همواره نزد خدای متعال سربلند خواهیم بود.

 

عبدالحسن صمدنژاد سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هم در مراسم معارفه خود با تاکید بر اهمیت حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی در حفاظت از عرصه های ملی گفت: قطعا در راستای انجام ماموریت در این مجموعه تمام توان و تلاش خود را در جهت تحقق چشم اندازها ، رویکردها و اهداف سازمانی با کمک کارکنان و نیروهای زبده و متخصص این مجموعه بکار خواهم گرفت.

 

وی گفت: حفاظت از منابع طبیعی تنها با جلب رضایت مردم و متولیان اصلی این مجموعه که همان مردم و بهره برداران عرصه ها هستند میسر خواهد شد.

 

عبدالحسن صمدنژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی است و پیش از این به عنوان مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئول امور شهرستانها مشغول بکار بوده ، همچنین سابقه فرمانداری شهرستان های سپیدان و قیرو کارزین را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه با توجه به شرایط خاص موجود و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محدود و بدون حضور اصحاب رسانه ها برگزار شد.