کرونا مشکل اقتصادی در دنیا ایجاد کرد
کرونا مشکل اقتصادی در دنیا ایجاد کرد

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت آله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و لزوم مشارکت همگانی برای گذر از این شرایط گفت: اقتصاد در حالتی جنگی قرار دارد و این شرایطی است که منجر به بروز تنگناهای اقتصادی و اجرایی شده و عواقب […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت آله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و لزوم مشارکت همگانی برای گذر از این شرایط گفت: اقتصاد در حالتی جنگی قرار دارد و این شرایطی است که منجر به بروز تنگناهای اقتصادی و اجرایی شده و عواقب مختلف آن نیز متوجه عموم مردم است.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی خاطر نشان کرد: امیدواریم سیستم به سمتی برود که هزینه های وارده بر همه بخش ها سرشکن شود و موجب افزایش منافع ملی شود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با در خواست از بخش خصوصی برای انعکاس موفقیت های دولت تدبیر و امید اظهار داشت: باید در کنار پرداختن به مشکلات بیانگر موفقیت ها نیز باشیم و موفقیت ها و ناکامی ها را با هم ببینیم.

 

رحیمی با بیان اینکه استان فارس علی رغم مشکلات مختلف توفیقات خوبی داشته گفت : صادرات آلومینیوم و کربنات سدیم از جمله این موفقیت ها است که با همکاری همگانی به دست آمده و ما همچنان در اجرای طرح های عمرانی نیز فعالیت های ارزشمندی داشته ایم که البته کتمان نمودن این دست آوردها ، ظلم به نظام است.

 

استاندار فارس بازگشت ارز حاصل از صادرات را از مهمترین موضوعات اقتصادی عنوان کرد و گفت: با همکاری نمایندگان مجلس و بهره گیری از ظرفیت های قانونی می توان به نتایج بهتری در حل مشکلات صادرکنندگان رسید و در این راستا رایزنی های مختلفی انجام خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا معضل اقتصادی‌ در دنیا ایجاد کرده ابراز امیدواری کرد: از فعالیت های که منجر به تسریع در امر صادرات شود استقبال می کنیم و بخشی از این شرایط ناشی از تحریم و ناکارآمدی ساختارها است.

 

گفتنی است این جلسه بررسی مباحث بازگشت ارز حاصل از صادرات پایان یافت.