سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی دولت برای تامین برق پایدار در جزیره خارگ
سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی دولت برای تامین برق پایدار در جزیره خارگ

  معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد و بیان داشت : اقدامات اساسی و فنی از جمله تعمیرات اساسی توربین گازی ، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور ، سرویس دوره ای […]

 

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد و بیان داشت : اقدامات اساسی و فنی از جمله تعمیرات اساسی توربین گازی ، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور ، سرویس دوره ای مولد های دیزلی و رله های حفاظتی در این راستا انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای ، مهندس حمزه روغنیان با بیان اینکه بهینه سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره مورد تاکید مقامات وزارت نیرو ، وزارت نفت و مسوولان استان بوشهر می باشد گفت: تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود به نحوی انجام شده که اکثر تجهیزات مکانیکی ، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده اند . انجام تعمیرات با این گستردگی از زمان انتقال توربین به جزیره خارگ بی سابقه بوده است.

وی با یاد آوری اینکه تغییر سیستم حفاظت ژنراتور و کنترل مربوط به توربین گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: سرویس های دوره ای کلیه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولد ها و رله های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام شده و شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار دراین جزیره فراهم کرده است.

روغنیان همچنین از سرویس دوره ای کلیه تابلوها و تنظیم رله های حفاظتی در مولدهای تولید برق در جزیره خارک خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ترانسفورماتورهای قدرت و سرویس آنها در این جزیره نیز زیر نظر متخصصین به صورت دوره ای انجام می‌گیرد و شرایط برای تولید و تامین برق مطمئن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام شده است افزود: انجام به موقع این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارک فراهم گردید ضمن آنکه همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف ، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت های غیر از ساعت اوج مصرف است .

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر همچنین گفت: با توجه به اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساخت های تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است از این این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسوولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه ای دنبال می شود .

مهندس روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است ، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند ، مسوولان و دستگاههای فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می شود تا سامانه های تأمین برق دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای معمولی باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد