زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما یک سرمایه اجتماعی برای استان است
زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما یک سرمایه اجتماعی برای استان است

  معاون عمرانی استانداری فارس گفت : تقویت زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما در طول سال های اخیر یک دستاورد ارزشمند و سرمایه اجتماعی برای استان است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی فارس را استانی پیشرو در زمینه زیرساخت های رسانه ای دانست و گفت : صدا […]

 

معاون عمرانی استانداری فارس گفت : تقویت زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما در طول سال های اخیر یک دستاورد ارزشمند و سرمایه اجتماعی برای استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی فارس را استانی پیشرو در زمینه زیرساخت های رسانه ای دانست و گفت : صدا و سیمای استان فارس طی سال های گذشته یکی از مراکز پیشرو در حوزه رسانه در کشور بوده است . وی با اشاره به اینکه در طول سال های اخیر به دنبال تقویت تجهیزات فنی حوزه سیما در فارس ، این استان به عنوان اولین استان دارای شبکه استانی ۲۴ ساعته در سطح کشور معرفی شده است اظهار کرد : پوشش حداکثری رسانه ای یک الزام بوده و بایستی تمام اهتمام مسئولین ذیربط برای توسعه و تقویت این بخش به کار کرفته شود .

 

معاون عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد : بررسی پوشش شبکه صدا و سیما در سطح استان نشان می دهد نسبت برخورداری بخش های شمالی استان نسبت به بخش های جنوبی آن بیشتر است . رضایی البته یادآور شد : با توجه به تمرکز قابل توجه جمعیت در بخش های جنوبی استان ، سیاست مدیریت صدا و سیما ، پوشش جمعیت بیشتری از این بخش بوده و تا به امروز ، تحقق این سیاست به رغم محدودیت های زیرساختی دنبال شده است .

 

رضایی در ادامه با عنوان اینکه بررسی زیرساخت های فیزیکی فارس در زمینه توانایی ارسال امواج صدا و سیما ، گواه موفقیت استان در این زمینه بوده است ، تصریح کرد : طی سال های اخیر ، نرخ افزایش ایستگاه های فرستنده امواج صدا و سیما در استان در مقایسه با کشور شرایط مطلوبی را تجربه کرده است .

وی یادآور شد : در چند سال اخیر علاوه بر تقویت زیرساختهای فرستنده در استان، امکانات و تجهیزات تولید و پخش نیز رشد و توسعه قابل توجهی داشته است . به گفته او بررسی سهم نسبی فارس در زمینه زیرساختها و فرستنده های رادیویی نسبت به کشور گواه شرایط مطلوب استان در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سطح استان فارس تحت پوشش شبکه های رادیویی قرار دارد گفت : رادیو و تولیدات آن به عنوان دومین ابزار اطلاع سانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، دارای اهمیت ویژه ای است.