سرمایه گذاری ۷۴۰ میلیارد تومانی در بخشهای مختلف ارتباطی در سال گذشته در فارس
سرمایه گذاری ۷۴۰ میلیارد تومانی در بخشهای مختلف ارتباطی در سال گذشته در فارس

  معاون امور عمرانی استانداری فارس ازسرمایه گذاری ۷۴۰ میلیارد تومانی در بخشهای مختلف ارتباطی ، در سال ۹۸ در استان خبر داد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، محمود رضایی با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری از محل اعتبارات استانی هزینه نشده است ، تصریح کرد : از سرجمع این […]

 

معاون امور عمرانی استانداری فارس ازسرمایه گذاری ۷۴۰ میلیارد تومانی در بخشهای مختلف ارتباطی ، در سال ۹۸ در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، محمود رضایی با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری از محل اعتبارات استانی هزینه نشده است ، تصریح کرد : از سرجمع این اعتبارات، سهم مخابرات بالغ بر ۲۷۸۰ میلیارد ریال ، ایرانسل ۱۶۴۰ میلیارد ریال، ارتباطات سیار ۱۱۰۰ میلیارد ریال و زیرساخت های ارتباطی ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است

 

وی اظهار کرد : در سالهای اخیر زیرساخت های توسعه اینترنت به‌ عنوان یکی از شاخص های اصلی در حوزه گسترش فناوری اطلاعات در استان رشد قابل توجهی را تجربه کرده است .

رضایی با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر ، استان فارس در بخش فناوریهای ارتباطی و‌توسعه توان تکنولوژیکی خود، متناسب با رشد و توسعه تجهیزات کشور موفق عمل کرده است ، اظهار کرد : از جمله این موفقیت ها می توان به توسعه و توزیع فیبر نوری در تمام مناطق استان اشاره کرد . وی همچنین افزایش سرعت اینترنت و دسترسی مطلوب به این خدمات در سطوح مختلف را گواهی بر این ادعا دانست .

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین به کیفیت مطلوب خدمات پستی به عنوان یکی از راه های ارتباطی ، اشاره کرد و گفت : در راستای ارائه گسترده خدمات پستی در فارس ، انواع مختلف خدمات این حوزه ، در دورترین نقاط استان نیز با کیفیت مقبول ارائه شده است .

رضایی ادامه داد : وجود شعب متعدد در زمینه ارائه خدمات پستی در مراکز شهری و روستایی ، دسترسی تمامی مردم استان به این خدمات را

فراهم کرده است .

وی البته تعداد دفاتر پستی و مخابراتی استان در طی سالهای اخیر را کاهشی اعلام کرد و گفت : علی رغم این کاهش ، تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و ICT روستایی به عنوان مجموعه ای کامل از شیوه های خدمات رسانی پستی در طی این سالها رشد داشته اند .

معاون عمرانی استانداری فارس در خصوص وضعیت پوشش تلفن همراه در استان نیز توضیح داد و کفت : ضریب نفوذ اپراتور همراه اول از سال ۹۲ تا سال ۹۸ با رشد ۱۶ درصدی ، بالغ بر ۸۰ درصد بوده است .

رضایی همچنین به رشد ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل در طی مدت مذکور اشاره و عنوان کرد : ضریب نفوذ این اپراتور نیز با رشد بیش از ۵۵ درصد ، به عدد ۶۵ نزدیک شده است .

وی البته ضریب نفوذ اپراتور رایتل طی مدت مذکور را نزولی و حدود منفی ۸ درصد اعلام کرد .