آغاز ثبت‌نام پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر/ جزئیات شرکت در جشنواره تعاونی های برتر اعلام شد
آغاز ثبت‌نام پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر/ جزئیات شرکت در جشنواره تعاونی های برتر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس سهراب مختاری؛ با بیان اینکه جشنواره تعاونی های برتر در سال جاری با امکان ثبت نام در ۲۲ گرایش شرکت های تعاونی، اتحادیه های شرکت های تعاونی و اتاق تعاون با هدف “رتبه بندی و اعتبارسنجی تعاونی ها” با استفاده از سامانه جامع […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس سهراب مختاری؛ با بیان اینکه جشنواره تعاونی های برتر در سال جاری با امکان ثبت نام در ۲۲ گرایش شرکت های تعاونی، اتحادیه های شرکت های تعاونی و اتاق تعاون با هدف “رتبه بندی و اعتبارسنجی تعاونی ها” با استفاده از سامانه جامع و هوشمند تعاونی ها شروع خواهد شد؛ ابراز کرد: تعاونی ها جهت ورود به این رقابت و شرکت در جشنواره می بایست اطلاعات کامل تعاونی خود و سایر مشخصات مربوط را در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون از طریق سایتhttps://taavoni.mcls.gov.ir وارد نمایند.

مختاری گفت: امتیاز و رتبه بندی مربوط به تعاونی هایی که اطلاعات را در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون وارد کرده باشند بعد از تاریخ ۹۹/۵/۹ از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال مدارک تا نهم مردادماه است؛ خاطرنشان کرد: تعاونی هایی که به امتیاز و رتبه کسب شده معترض باشند جهت تکمیل مدارک مجدداً به شناسنامه شاخص ها و پرسشنامه تعاونی های برتر دسترسی پیدا خواهند کرد.

مختاری با اشاره به برگزاری مراسم های استانی و کشوری تعاونی های برتر به صورت حضوری یا مجازی در هفته تعاون (۱۳ الی ۱۹ شهریورماه سال ۹۹) ابراز کرد: الزامات شرکت های تعاونی برای پذیرش اولیه در جشنواره شامل تعاونی فعال و در حال بهره برداری با دارا بودن حداقل ۳ سال فعالیت، مثبت شدن تراز مالی شرکت تعاونی در ۳ سال اخیر و همچنین برگزاری مجامع قانونی و رعایت قواعد حقوقی الزامی برای شرکت های تعاونی، انجام شده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: همچنین عدم محکومیت قضایی موثر در مورد تعاونی در ۳ سال اخیر، درج مدارک تحصیلی اعضای محترم هیات مدیره شرکت تعاونی در سامانه، درج مستندات قانونی مرتبط با امور مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی شرکت تعاونی در سامانه بخشی از دیگر قواعدی است که باید برای شرکت در جشنواره رعایت شود.

مختاری افزود: همچنین بایستی گواهی نامه های مرتبط با نوع فعالیت شرکت تعاونی در سامانه بارگذاری شده باشد و این گواهی نامه ها مرتبط با ۳ سال اخیر باشد.

وی افزود: لازم است که صورت های مالی و آخرین تغییرات اساسنامه شرکت تعاونی در سامانه جامع و هوشمند تعاونی ها بارگذاری شده باشد و تصاویر واضح محصولات و خدمات شرکت تعاونی در سامانه بارگذاری شده باشد.

مختاری در خصوص مراحل و روند اجرایی جشنواره تعاونی های برتر در سال جاری گفت: ثبت نام تعاونی ها در سامانه جامع و هوشمند تعاونی ها وتکمیل مدارک و مستندات، اعتبار سنجی و رتبه بندی تعاونی ها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه و انتخاب تعاونی های واجد شرایط دارای بالاترین رتبه و اعتبار برای بازدید میدانی در راستای انتخاب “تعاونی برتر استانی” نیز برای شرکت در جشنواره باید رعایت شود.