مراسم خانوادگی دلیل افزایش شیوع کرونا/افزایش ۱۵۰۰ تخت ویژه در کشور
مراسم خانوادگی دلیل افزایش شیوع کرونا/افزایش ۱۵۰۰ تخت ویژه در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشتر آلودگی‌هایی که ناشی از ابتلا به کرونا ایجاد شده به دلیل برگزاری مراسم های خانوادگی و با ساده انگاری مردم ایجاد شده است، تاکید کرد: انتظار داریم مردم در راستای کاهش خسارت‌های این بیماری به جامعه پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند. […]

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشتر آلودگی‌هایی که ناشی از ابتلا به کرونا ایجاد شده به دلیل برگزاری مراسم های خانوادگی و با ساده انگاری مردم ایجاد شده است، تاکید کرد: انتظار داریم مردم در راستای کاهش خسارت‌های این بیماری به جامعه پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

 

دکتر قاسم جان بابایی صبح چهارشنبه یکم مردادماه در حاشیه سفر به شیراز و بازدید از بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در پاسخ به سوال خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به خسارت‌هایی که به بیمارستان‌های سراسر کشور وارد شده، نسبت به بررسی مطالبات و ارزیابی خسارت‌ها اقدامات خوبی انجام شده و با کمک از صندوق توسعه ارزی در تلاش هستیم تا نسبت به جبران خسارت‌های وارده به بیمارستان‌ها اقدام کنیم.

 

او ادامه داد: ارائه خدمات به بیمارانی که به کرونا مبتلا هستند نسبت به سایر بیماران گران‌تر بوده و لذا باید در راستای برطرف کردن خسارت‌های مالی به بیمارستان‌ها اقدامات خوبی در دستور کار قرار بگیرد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش یکهزار و ۵۰۰ تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های کشور هم خبر داد و افزود: کرونا موجب شد زیر ساخت‌ها در بیمارستان‌های کشور توسعه یابد و پس از شیوع کرونا کادر درمان حرفه‌ای تر و هزار و ۵٠٠ تخت ویژه به بیمارستان‌های کشور اضافه شد.

 

جان بابایی همچنین با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها یکی از دستاوردهای کرونا است، عنوان کرد: در کنار توسعه زیر ساخت‌ها، شاهد تولید دستگاه‌های کمک تنفسی در کشور هستیم که شرکت‌های دانش بنیان نیز در تولید این دستگاه‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

 

به گفته او، یکی از موضوعاتی که در کشور در راستای کاهش ضریب نفوذ بیماری مد نظر است استفاده از مگا icuها در بیمارستان‌ها است که به زودی این این طرح نیز در تمام بیمارستان‌های سراسر کشور اجرایی خواهد شد تا شاهد کاهش بیماران بخش‌های مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌ها باشیم.

 

معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از دانشگاه‌های موفق در حوزه بیمار شناسی و قرنطینه بیماران در بدو شیوع بیماری کرونا معرفی کرد و گفت: طی یک ماه اخیر به علت ساده انگاری برخی از مردم آمارهای ابتلا به کرونا در فارس در حال افزایش است.

 

جان بابایی با بیان اینکه یکی از تدابیری که در استان فارس در راستای کاهش بیماری اجرایی شده، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این استان در راستای کاهش بیماری است، تاکید کرد: نباید فراموش کرد که تمام بیمارستان‌های کشور دارای محدودیت‌ در پذیرش جذب بیمار هستند و اگر میزان مراجعات در بیمارستان‌ها افزایش یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.