صلح و سازش دو پرونده قتل در حوزه قضایی لامرد
صلح و سازش دو پرونده قتل در حوزه قضایی لامرد

  با تلاش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ، اعضا شورای حل اختلاف ، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان لامرد دو پرونده قتل به مصالحه انجامید. به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف فارس حجت الاسلام والمسلمین توانی سرپرست شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به این که در سال گذشته تعداد ۵۰ فقره از […]

 

با تلاش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ، اعضا شورای حل اختلاف ، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان لامرد دو پرونده قتل به مصالحه انجامید.
به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف فارس حجت الاسلام والمسلمین توانی سرپرست شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به این که در سال گذشته تعداد ۵۰ فقره از پرونده های قتل با اخذ رضایت از اولیای دم مقتولین به مصالحه ختم شده است گفت : در سال جاری برنامه ریزی مناسبی در جهت جلب رضایت از اولیای دم در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است .
حجت الاسلام والمسلمین توانی در تشریح این دو پرونده گفت : یکی از پرونده ها در سال ۸۱ و پرونده دیگر در سال ۹۶در شهرستان لامرد تشکیل و پس از صدور حکم قصاص جهت اجرا به اجرای احکام شیراز ارجاع گردید .
وی با قدردانی از پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لامرد واعضا شورای حل اختلاف آن حوزه قضایی در جهت ایجاد سازش و مصالحه افزود: طی سالهای گذشته معتمدین و میانجیگران محلی برای اخذ رضایت اولیاء دم مقتولین به منزل آنها مراجعه کردند، تا اینکه با پیگیری های دادستان شهرستان لامرد و برگزاری جلسات متعدد و حضور معتمدین محلی نهایتا سازش حاصل گردید.
سرپرست شورای حل اختلاف فارس تصریح کرد : شوراها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته است زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش ومرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است
وی افزود: امیدواریم گام های بیشتری در راستای ارج نهادن به سنت ¬های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در جامعه برداریم .