به ورزش همگانی اعتقاد خاص دارم / استقبال از طرح جاده تندرستی و سلامت ‌
به ورزش همگانی اعتقاد خاص دارم / استقبال از طرح جاده تندرستی و سلامت ‌

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه به ورزش همگانی اعتقاد خاص دارم گفت: ورزش در خانه یکی از نسخه‌های مفید جامعه امروز در وضعیت کروناست. عباس حاجی‌زاده امروز در دیدار با هیئت رئیسه ورزش‌های همگانی استان فارس با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این هیئت اظهار داشت: ورزش در خانه را […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه به ورزش همگانی اعتقاد خاص دارم گفت: ورزش در خانه یکی از نسخه‌های مفید جامعه امروز در وضعیت کروناست.

عباس حاجی‌زاده امروز در دیدار با هیئت رئیسه ورزش‌های همگانی استان فارس با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این هیئت اظهار داشت: ورزش در خانه را باید بیش از پیش با استفاده از  فضای مجازی توسعه داده و فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه داشته باشیم تا مردم بیشترین استفاده را از برنامه‌های ورزشی داشته و شاهد ایجاد یک پویایی، نشاط و سلامتی در بین خانواده‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم نسل امروز و نسل آینده سالم باشد باید ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد، افزود: داشتن ایرانی فعال که شعار وزارت ورزش و جوانان نیز به شمار می‌رود، توجه به ورزش همگانی و اشاعه آن در بین اقشار مختلف جامعه از جمله کارگری، بسیج، دانش آموزی و سایر گروه‌ها را می‌طلبد.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌مداری در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، خاطرنشان کرد: موضوع برنامه محوری برای ما بسیار مهم است و انتظار داریم پس از نهایی شدن طرح آمایش سرزمینی، هیئت‌های ورزشی هرکدام به سهم خود در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید بر داشتن همدلی، همیاری و همفکری در اجرای طرح‌های مختلف، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان موضوعی است که باید در هیئت‌های ورزشی به آن توجه شود.

وی بیان کرد: در هیئت ورزش‌های همگانی نیز هر طرحی از جمله جاده تندرستی و سلامت که به توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی کمک کند از آن استقبال می‌کنیم.

حاجی‌زاده گفت: ساخت یک پارک ورزشی نیز از طرح‌های در دست اجرای اداره کل ورزش و جوانان است که امیدواریم بتوانیم آن را به همراه سایر طرح‌های کم هزینه در راستای همگانی کردن ورزش اجرایی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به دیگر برنامه‌های خود در این اداره کل اشاره و تصریح کرد: شفافیت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها در برنامه قرار دارد و در این زمینه بر این باوریم، زمانی که شفافیت باشد حواشی نیز وجود ندارد.

حاجی‌زاده افزود: در موضوع اعتبارات و کمک به هیئت‌های ورزشی نیز با توجه به وضعیت و توانمندی‌های موجود در آنان کمک‌های لازم ارائه می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین در موضوع ورزش بانوان بدون شک دغدغه آنان مورد توجه قرار گرفته و باید در کنار ورزش، آموزش‌ مهارت‌های زندگی را نیز فرا بگیرند.

شورای ورزش همگانی استان فارس تشکیل شود

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس نیز با تبریک انتصاب دکتر حاجی‌زاده به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اظهار داشت: حضور شما در مسند ریاست اداره کل ورزش و جوانان فارس به عنوان یک ورزشکار و فعال عرصه ورزش که سابقه مدریت موفق در این عرصه دارید فضای مناسبی را برای رشد و تعالی استان فارس در بخش ورزش و رفع مشکلات موجود فراهم می‌کند.

سیروس پاک‌فطرت افزود: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از هیئت‌های فعال و برتر کشور به شمار می‌رود به طوری که در هفت سال گذشته رتبه این هیئت از ۱۶ به رتبه نخست کشور رسید.

وی بیان کرد: با انجام برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که در کلان‌شهر شیراز نیز صورت گرفته است باید با افتخار عرض کنیم که شهر شیراز که تا چند سال گذشته به عنوان شهر کم تحرک کشور بود، براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزکشی در حال حاضر از لیست شهرهای کم تحرک خارج شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وجود یک شورا در استان بنام شورای ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ریاست این شورا را استاندار فارس برعهده دارد و درخواست ما نیز برگزاری جلسه‌های این شورا است.

پاک‌فطرت بیان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی با داشتن ۳۰ کمیته و حدود ۷۰ رشته ورزشی با آن همه عظمت، هنوز یک سالن ورزشی برای فعالیت ورزشکاران خود در کلان شهر شیراز در اختیار ندارد که علی رغم پیگیری‌های فراوان به نتیجه نرسیده که درخواست ما این است از سوی مدیرکل جدید ورزش فارس به تحقق برسد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به موضوع کرونا و انجام ورزش‌های همگانی اشاره کرد و افزود: در این ایام، با آموزش‌های مجازی و انتشار کلیپ‌های مختلف ورزشی در فضای مجازی تلاش کردیم فرهنگ‌سازی لازم در زمینه انجام ورزش در خانه توسط مردم را داشته باشیم.

روح‌اله نجمی مدیرگروه ورزش‌های همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز اظهار داشت: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از هیئت‌های موفق در کشور است که در منطقه‌بندی‌ها مدیریت منطقه جنوب کشور را نیز عهده‌دار است.

وی افزود: برگزاری جشنواره شهرداری‌های برتر در انجام ورزش‌های همگانی از موضوع‌های مهمی بود که توسط اداره کل ورزش و جوانان و این هیئت با مشارکت استانداری و شهرداری شیراز در سال گذشته برگزار و در این نشست شهرداری‌های برتر در ورزش همگانی معرفی شدند.

نجمی بیان کرد: پرداختن به ورزش همگانی در هیئت‌های مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌هایی بوده که توسط هیئت ورزش‌های همگانی فارس دنبال شده است.

براساس این گزارش، در این نشست مریم جوانمردی نایب رئیس و غلامحسین جمشید دبیر هیئت ورزش‌های همگانی فارس به ارائه سخنان خود پرداخته و بر احیاء ورزش کارکنان دولت تاکید کردند.