نماز جمعه از اجتماعات بسیار مهم در اسلام است / ائمه جمعه نقش زیادی در انسجام و اتحاد جامعه دارند
نماز جمعه از اجتماعات بسیار مهم در اسلام است / ائمه جمعه نقش زیادی در انسجام و اتحاد جامعه دارند

  استاندارفارس با بیان این که سه اجتماع بزرگ و مهم در اسلام نمازهای جماعت روزانه، نمازهای جمعه هفتگی و اجتماع سالانه حج هستند، گفت: نمازجمعه از اجتماعات بسیار مهم و برجسته در استان است که مباحث اعتقادی، سیاسی و اجتماعی در آن مورد توجه قرار می گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، […]

 

استاندارفارس با بیان این که سه اجتماع بزرگ و مهم در اسلام نمازهای جماعت روزانه، نمازهای جمعه هفتگی و اجتماع سالانه حج هستند، گفت: نمازجمعه از اجتماعات بسیار مهم و برجسته در استان است که مباحث اعتقادی، سیاسی و اجتماعی در آن مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، معاونان استانداری و فرمانداران استان برگزار شد، اظهارداشت: نمازجمعه مراسمی چند وجهی است که موجب تقویت روحیه برادری و تشکیلاتی، رشد فکری و سیاسی و تقویت روحیه سیاسی و جمعی در مسلمانان می شود.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که نماز جمعه بر همگرایی، انسجام و اتحاد اجتماعی موثر است و از واگرایی و تفرقه و تشتت در جامعه جلوگیری می کند، افزود: ائمه جمعه نقش زیادی در انسجام و اتحاد جامعه داشته و دارند و برای ایفای این نقش مهم همواره چتر خود را گسترده نگاه می دارند تا همه مسلمانان را در بر بگیرد و همه نیروهای معتقد به نظام اسلامی را پوشش دهد؛ زیرا گرایش به یک جریان سیاسی دامنه نفوذ ائمه جمعه را کاهش می دهد.

 

وی با اشاره به این که احیای مجدد نماز جمعه به صورت قانونمند یکی از دستاوردهای خوب نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: امیدواریم که این سنگر اتحاد و روشنگری هر روز مستحکم تر از گذشته باشد.

 

استاندارفارس با بیان این که کشور در سایه رهنمودهای امام راحل(ره) و راهبری مقام معظم رهبری در حال حرکت رو به تعالی است، ادامه داد: علی رغم همه سنگ اندازی های دشمنان نظام جمهوری اسلامی توانسته است موفقیت های خوبی در عرصه های داخلی و بین المللی کسب کند و با عزت برای اقدامات خود نیاز به اجازه از اجانب ندارد و بر اساس عزت حکمت و مصلحت مردم تصمیم گیری می کند.

 

دکتر رحیمی با اشاره به این که سال ۹۸ مملو از بحران و فراز و نشیب ها بود و با سیل آغاز و با کرونا پایان یافت، افزود: در همه این فراز و نشیب ها عملکرد نظام قابل دفاع بود چنان که در سیل ۹۸ با وجود از دست دادن تعدادی از هم وطنان شاهد شکل گیری صحنه های بیاد ماندنی در کشور و به ویژه شیراز بودیم که موجب افتخار شد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در جریان ترور سردار سلیمانی علی رغم این که با داغ از دست دادن سردار روبرو شدیم اما مراسم تشییع سردار سلیمانی دستاورد بزرگی بود که دشمنان را متوجه محبت مردم به خادمان نظام کرد و سرمایه اجتماعی بزرگی نصیب کشور شد.

 

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان فراخوان دادند و حرکت مواسات و همدلی در سطح کشور ایجاد شد که با انسجام انقلابی و جهادی، حرکت های تاثیرگذاری در سطح کشور و استان فارس شکل گرفت.

 

استاندارفارس تصریح کرد: در کشورهایی که ادعای توسعه یافتگی و فرهنگ دارند پس از شیوع کرونا مردم به فروشگاه ها هجوم بردند و اقلام ضروری را غارت کردند ولی مردم ایران با اعتماد به علما و رهبری و با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، آنچه خود داشتند نیز به دیگران بخشیدند.

 

دکتر رحیمی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران سال های طولانی است که مورد غضب استکبار جهانی قرار دارد و هر زمانی که دشمنان فرصتی داشته اند در پی ضربه زدن به ایران بوده اند، اظهارداشت: این دشمنی به دلیل اهداف الهی نظام اسلامی است زیرا ظلم ستیزی در روحیه شیعی ما قرار دارد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و جانفشانی رزمندگان و مردم شریف ایران تاکنون با سرافرازی از بحران و تحریم های دشمنان عبور کرده ایم، گفت: مقام معظم رهبری با توجه به رصد شرایط کشور شعارهای سال های اخیر را در موضوعات اقتصادی تعیین کرده اند تا برای رفع نقاط ضعف و تقویت نظام در برابر فشارهای دشمنان آمادگی پیدا کنیم و امروز مشخص شده است که این جهت گیری دقیق و درست بوده است.

 

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید برای تحقق جهش تولید ریل گذاری مناسبی انجام داده و استان فارس در این راستا اقدامات بسیار خوبی را برای جهش تولید، جذب سرمایه گذاری، کاهش بیکاری و اشتغال نیروی کار صورت داده است، ادامه داد: کارخانه آلومینیوم در جنوب استان از جمله این اقدامات است که رتبه کشور را در تولید آلومینیوم از ۱۸ به ۱۴ در سطح جهان بهبود بخشید.

 

استاندار فارس ادامه داد: در زمینه تولید فولاد سه کارخانه عظیم در دست اجرا بود که دو کارخانه فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار و فولاد غدیر در شهرستان نی ریز به بهره برداری رسیده که تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی، اشتغال نیروی کار و تولید ثروت دارند.

 

دکتر رحیمی با تاکید بر این که در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و تلاش برای راهیابی محصولات تولیدی به کشورهای همسایه و بازارهای هدف اقدامات خوبی در سال های اخیر در استان فارس صورت گرفته است، گفت: افتخار می کنیم که امروز کمترین نرخ تورم در سطح کشور متعلق به استان فارس است و در زمینه بیکاری از ۱۶٫۹ درصد در سال ۹۱ به ۷٫۸ درصد رسیده ایم که ۲۲ پله رشد را نشان می دهد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که طول راه های روستایی آسفالته این استان در پایان سال ۹۱ چهار هزار و ۹۲۴ کیلومتر بوده و در سال ۹۸ به شش هزار و ۴۱۰ کیلومتر رسیده است، افزود: طول راه های اصلی استان فارس از یک هزار و ۹۴۸ کیلومتر در سال ۹۱ به دو هزار و ۲۶۹ کیلومتر در سال ۹۸ افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: آبرسانی به شهرهای بزرگ استان فارس از دو شهر به چهار شهر افزایش یافته و تعداد سدهای بزرگ استان نیز از پنج سد به ۹ سد افزایش یافته و چهار سد دیگر نیز در دست اجرا است.

 

استاندارفارس با بیان این که دشمنان به دنبال هدف گرفتن توفیقات ملت ایران است، ادامه داد: تا پایان سال ۹۱ تعداد ۶۸۲ روستا در سطح استان فارس گازدار بودند که این تعداد تا پایان سال ۹۸ به بیش از دو هزار و ۴۰۰ روستا افزایش یافته که نشان دهنده ۲۲۰ درصد رشد است.

 

دکتر رحیمی تعداد شهرهای گازدار استان فارس تا پایان سال ۹۱ را ۸۷ شهر برشمرد و افزود: این تعداد تا پایان سال ۹۸ به ۱۰۱ شهر رسیده و گازرسانی به چند شهر نیز در دست اجرا است.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که تا سال ۹۱ طول بزرگراه های استان ۸۵۱ کیلومتر بوده است، گفت: با تلاش های صورت گرفته طول بزرگراه های استان فارس تا پایان سال ۹۸ به یک هزار و ۴۵۴ کیلومتر رسیده است.

 

وی با بیان این که طول شبکه فشار متوسط از ۲۰ هزار ۷۵۸ کیلومتر در سال ۹۱ به ۲۴ هزار و ۵۰۲ کیلومتر در سال ۹۸ و طول شبکه فشار ضعیف از ۱۱۰ هزار کیلومتر در سال۹۱ به ۱۲۶ هزار کیلومتر در سال ۹۸ افزایش یافته است، گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان فارس از ۱۱۲ در هزار نفر در سال ۹۱ به ۱۹۲ در هزار نفر در سال ۹۸ افزایش یافته است.

 

استاندارفارس با تاکید بر این که فرمانداران بایستی پیوسته با ائمه جمعه در ارتباط و تعامل باشند، اظهارداشت: ستادهای نمازجمعه مورد حمایت مدیریت ارشد استان هستند و برای رفع مشکلات مطرح شده در خطبه های نمازجمعه تلاش خود را بکار می گیریم.

 

دکتر رحیمی خواستار حمایت کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها و همچنین خیرین برای ساخت مصلاهای نمازجمعه در سطح استان فارس شد و گفت: شهرداری ها تکلیف دارند در زمینه تسهیل ایاب و ذهاب نمازگذاران جمعه اقدامات لازم را صورت دهند.