تخلفات محرز اتاق بازرگانی شیراز قبل و بعد انتخابات و عدم توجه مسئولان هیات نظارت به گزارش بازرسان اعزامی
تخلفات محرز اتاق بازرگانی شیراز قبل و بعد انتخابات و عدم توجه مسئولان هیات نظارت به گزارش بازرسان اعزامی

پس از انتشار سری دوم گزارش های مربوط به تخلفات انتخاباتی سال ۹۷ اتاق های بازرگانی سراسر کشور، مدارک جدید و مستندی از به پایگاه خبری اقتصاد روز رسید. اتاق های بازرگانی کشور که نماینده بخش خصوصی و بازرگانی کشور هستند و مسئولان اداره آنها بایستی از سلامت اقتصادی برخوردار و بدور از مفاسد اقتصادی […]

پس از انتشار سری دوم گزارش های مربوط به تخلفات انتخاباتی سال ۹۷ اتاق های بازرگانی سراسر کشور، مدارک جدید و مستندی از به پایگاه خبری اقتصاد روز رسید.

اتاق های بازرگانی کشور که نماینده بخش خصوصی و بازرگانی کشور هستند و مسئولان اداره آنها بایستی از سلامت اقتصادی برخوردار و بدور از مفاسد اقتصادی و استفاده نامشروع از رانت های اطلاعاتی و امکانات اتاق بوده ، تا بتوانند مدافع واقعی بخش خصوصی و در نهایت اقتصاد کشور باشند.

در اکثر کشورهای جهان اتاق های بازرگانی متولی مناسب اداره اقتصاد کشورشان بوده و دولتها فقط به نظارت و حمایت از آنها میپردازند که متاسفانه در ده سال اخیر شاهد گرایش مسئولان اکثر اتاق ها به سوی دولتی شدن بوده و هستیم.

در این سلسله گزارش های مستند و با مدارک لازم و انشاالله با همکاری صمیمانه بازرگانان و در نهایت قوه محترم قضائیه به ریاست آیت الله رئیسی شاهد اجرای عدالت و پاکسازی اتاق ها از مفاسد اقتصادی و استفاده از رانت های غیرمشروع از اکثر اتاق های کشور باشیم.

در ادامه سلسله گزارش های تخلفات اتاق های بازرگانی در اسفند ۹۷ به دو سند جدید مستند در مورد اتاق شیراز که یکی از مراکز مهم اقتصادی کشور است، اشاره و تقاضای پیگیری آنرا از سرپرست جدید وزارت صمت و در نهایت از قوه قضائیه داریم.

گزارش اول : مربوط به شکایت تعدادی از بازرگانان بیدار دل و شریف عضو اتاق شیراز از شورایعالی نظارت اتاق های بازرگانی است که پیرو آن آقای غلامحسین کاردوست بازرس این شورا بیست روز قبل از انتخابات اتاق شیراز در ۱۱ اسفند ۹۷ ضمن سفر به شیراز نامه نهایی خود را تهیه و به شورایعالی نظارت گزارش که متاسفانه با وجود اینکه گزارش کاملا روشن و مستدل بوده ولی بعلت سهل انگاری و عدم توجه به عمد و یا غیرعمد مسئولان هیات نظارت از ورود افرادی بطور غیرقانونی در انتخابات جلوگیری نشده و در نهایت با ورود این افراد انتخابات اتاق شیراز برگزار گردیده و عده ای که نباید با وجود مدارک مستند بازرسی هیات نظارت حتی در انتخابات شرکت میکردند، متاسفانه شرکت و با اعمال نظر و مهندسی کردن انتخابات، به ناحق انتخاب شدند.

گزارش آقای غلامحسین کاردوست بازرس شورایعالی نظارت بر اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران مورخ ۲۴/۱۱/۹۷ در مورد تخلفات اتاق بازرگانی شیراز

نمودار آماری، نشانه ی عضوگیری بی رویه و بدون دریافت مدارک قانونی و فقط در جهت دریافت هرچه بیشتر رای برای انتخابات اتاق بازرگانی شیراز

پس از انجام انتخابات اتاق شیراز با تخلفات انجام شده باردیگر بازرگانان معترض شیرازی از شورایعالی نظارت تقاضای رسیدگی به تخلفات در انتخابات را پیگیری نمودند که آقایان دکتر مهرداد آرمان و فرهاد ویرنشان، ۵۵ روز پس از انتخابات به شیراز سفر و گزارش مشروع و مستدل خود از تخلفات محرز انتخابات شیراز را به اطلاع مسئولان رساندند، که تا به امروز با همه پیگیری ها،اقدام ملموسی در جهت ابطال این انتخابات بعمل نیامده است.