توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی در دستور کار دولت است/ لزوم تدوین سند تحول و برنامه توسعه در سازمان بهزیستی
توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی در دستور کار دولت است/ لزوم تدوین سند تحول و برنامه توسعه در سازمان بهزیستی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از اداره کل بهزیستی استان ، ضمن تبریک هفته بهزیستی عنوان کرد: توجه به مددجویان و توان‌خواهان نه تنها یک وظیفه اجتماعی و انسانی است ؛ تکلیفی شرعی در چارچوب قانون نیز محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی و فرهنگی ما […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از اداره کل بهزیستی استان ، ضمن تبریک هفته بهزیستی عنوان کرد: توجه به مددجویان و توان‌خواهان نه تنها یک وظیفه اجتماعی و انسانی است ؛ تکلیفی شرعی در چارچوب قانون نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی و فرهنگی ما ارج نهادن به انسان همواره مورد توجه بوده است ، یادآور شد: یک انسان فارغ از محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که به دست خود آنها نیز ایجاد نشده مورد احترام‌ است و باید همچون سایر شهروندان زندگی کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد:  در عمر پر برکت سازمان بهزیستی در راستای  عزت و احترام و کرامت مددجویان و توانخواهان  اقدامات خوبی  انجام شده است.

دکتر رحیمی ادامه داد:  البته تقدیر از اقدامات انجام شده   به معنای این نیست که تمام نیازها و مشکلات این قشر جامعه  مرتفع شده و معتقدیم  هر روز مشکلات و موضوعات متفاوتی نمود پیدا می‌کند که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

استاندار  فارس با اشاره به گذشت ۴۰ سال از عمر سازمان بهزیستی ، چهل سالگی را زمان پختگی و خردورزی ، بردباری و تحول دانست و اظهار کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که همه نقاط قوت و ضعف سالهای گذشته بررسی شده و سند و برنامه ای در راستای تحول و توسعه این سازمان تدوین و اجرایی شود.

دکتر رحیمی تلاش های انجام شده در راستای توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی را مثبت ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر لزوم تقویت این اقدامات گفت: در زمینه موضوعات درمانی تربیتی ،  اشتغال ، معیشت ، مسکن و …  حرکت های بسیار ارزشمندی انجام شده و باید به عنوان یکی از برنامه های خوب و موثر  ادامه یابد.

وی اشتغال را از دغدغه ها و مسائل امروز جامعه برشمرد  و با اشاره به اینکه محدودیت های موجود این مشکل را در جامعه هدف بهزیستی پر رنگ تر کرده است ، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تمام تلاش بر این است که با ایجاد فرصت‌های شغلی هدفمند برای این افراد قسمتی از این مشکل  رفع شود.

استاندار فارس اظهار کرد: در این راستا تسهیلاتی در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده شده است که با هدف ایجاد اشتغال به مددجویان اختصاص می‌یابد.

توجه به آموزش ، تامین مسکن و بهره گیری از توان خیرین و سازمان های مردم‌ نهاد برای کاستن از مشکلات مددجویان و افرادی که دچار محدودیت های جسمی یا ذهنی هستند از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی بر لزوم انجام آن ها در بهزیستی تاکید کرد.