قدم های اساسی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب صدرا برداشته شده است
قدم های اساسی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب صدرا برداشته شده است

استاندار فارس با بیان این که پروژه های آب و فاضلاب هزینه بر و زمان بر هستند ، گفت: برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب صدرا قدم های اساسی برداشته شده است و با صبوری مردم ، مشکلات تصفیه خانه های این شهر رفع خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، […]

استاندار فارس با بیان این که پروژه های آب و فاضلاب هزینه بر و زمان بر هستند ، گفت: برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب صدرا قدم های اساسی برداشته شده است و با صبوری مردم ، مشکلات تصفیه خانه های این شهر رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه مدیریت منابع آب استان با بیان این که تصفیه خانه شرق صدرا در سال های ابتدایی تاسیس این شهر و به منظور پاسخگویی به نیازهای محدود پیش بینی شده بود ، اظهارداشت: این مشکل هم اکنون مرتفع شده است و تصفیه خانه جدید مقادیر بیشتری از فاضلاب را تصفیه و به منظور جنگل کاری و برخی مصارف مجاز دیگر در اختیار آبفا می گذارد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید با اشاره به این که تصفیه خانه شماره دو صدرا به منظور کاهش بوی نامطبوع و پوشش به نیاز جمعیت بیشتر پیش بینی شده است ، ادامه داد: این پروژه پیشرفت خوبی داشته و بخش های مختلف آن در حال احداث است به گونه ای که با حمایت های مناسب شرکت عمران صدرا، شهرداری صدرا و بخشی از منابع داخلی آبفا براساس پیش بینی مسئولین مرتبط، تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات اساسی و موثر در زمینه رفع مشکلات فاضلاب فرودگاه شیراز اشاره کرد و با بیان این که بوی نامطبوع فاضلاب در فرودگاه تا حدود زیادی مرتفع شده است ، گفت: کاستی های باقیمانده نیز با همکاری دست اندرکاران مرتفع خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به این که برخی از شهرک های حاشیه رودخانه چنار راهدار فاضلاب خود را به این رودخانه می ریزند ، اظهار داشت: شبکه فاضلاب برخی از این شهرک ها به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده و در برخی دیگر نیز با انتخاب پیمانکار در دست اقدام است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: مجموعه های صنعتی که فاضلابشان به رودخانه چنار راهدار می ریزد باید بر اساس برنامه زمانبندی مشخص شده اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند در غیر این صورت با تصمیمات سختی روبرو خواهند شد.