اثر بخشی طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید در بیماری کرونا نمایان است
اثر بخشی طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید در بیماری کرونا نمایان است

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری ممسنی داود ایوبی گفت :یکی از طرح های مهم دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت بوده که امروزه با شیوع ویروس کرونا اثر بخشی این طرح به خوبی نمایان است . وی که در سی و ششمین جلسه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا شهرستان صحبت می کرد […]

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ممسنی داود ایوبی گفت :یکی از طرح های مهم دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت بوده که امروزه با شیوع ویروس کرونا اثر بخشی این طرح به خوبی نمایان است .

وی که در سی و ششمین جلسه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا شهرستان صحبت می کرد افزود :تصور وضعیت رسیدگی و هزینه کرد بیماران قبل و زمان اجرای طرح تحول سلامت مشخص کننده این اثر بخشی خواهد بود .

رییس ستاد کرونای شهرستان ممسنی اظهار داشت :از این که بر اساس گزارش دستگاههای تخصصی قریب ۸۰درصد شیوع و ابتلا و حتی فوت بیماران کرونایی در شرکت در تالارهای عروسی و مراسمات عزاداری اتفاق افتاده زنگ خطر بزرگی برای فعالان این حوزه ها است که می بایست مورد توجه قرار گیرد .

وی اضافه نمود :گرچه اقتصاد تالارداران می بایست مورد توجه قرار بگیرد ولی بی توجهی تعدادی محدودی از انها نیز به سلامت مردم نیز قابل توجیح نیست.

ایوبی ضمن تشکر از خانواده هایی که با برنامه های ستاد کرونا و متولیان بهداشت همکاری می کنند اظهار داشت :عروسی و جشنی که بعد از ان برای مدعوین بیماری و مرگ به ارمغان بیاورد می بایست به عنوان تهدید سلامت مورد بازخواست و پیگیری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ممسنی بیان کرد :وضعیت شهرستان با بی توجهی صورت گرفته به سوی قرمز شدن پیش می رود که عملکرد همه ماها را تحت شعاع قرار خواهد داد.

داود ایوبی افزود :درحالی که پیشگیری از این بیماری منحوس با ابتدایی ترین وسایل و ساده ترین رفتارها قابل پیشگیری است از مردم عزیز تقاضا داریم به عمل به انها سلامت خود و خانواده و همشهریان را به خطر نیندازند .

رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ممسنی اضافه کرد :فرهنگ بالای مردم این شهرستان زمینه همراهی همه جانبه را فراهم کرده ولی و باید از این فرصت فرهنگی استفاده لازم را برای سلامت خودشان بکار ببرییم.

در این جلسه ایت الله شاکری فر امام جمعه ورییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعدادی از اعضای شورای تامین و اعضا ستاد در خصوص برنامه های شهرستان برای مبارزه با بیماری کرونا با همراهی بیشتر مردم و مسولان سخنرانی نمودند .

با بحث و تبادل نظر اعضا تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

۱-اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نسبت به تهیه لیست روزانه مراسمات عقد از طریق دفاتر ثبت ازدواج و اعلام به ستاد کرونا اقدام و همچنین بر اساس دستور العمل ستاد کرونا از حضور بیش از ۸نفر در مراسم عقد جلوگیری به عمل آورده و نسبت به معرفی خاطیان احتمالی به دستگاه قضایی اقدام نماید .

 

۲-با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اطلاع رسانی در پایگاه های خبری در خصوص تالارها و تعطیلی آنها که در صورت عدم رعایت برخورد قضائی با عروس و داماد و متصدیان تالارها صورت خواهد گرفت .

 

۳-طی روزجاری اکیپی از شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی و ادارهوصنعت،معدن و تجارت نسبت به بازدید از تالارها و گزارش تخلفات احتمالی به دستگاه قضایی اقدام نمایند .

 

۴-اطلاع رسانی در خصوص برنامه های کنترلی توسط اداره ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی و شهرداری به صورت اعلام از طریق بلندگو در سطح شهر و معابر صورت گیرد.

 

۵-شبکه بهداشت و شهرداری تدابیر و تمهیدات لازم در زمینه غسل ،تدفین و مکان مناسب جهت متوفیان ناشی از کرونا اتخاذ نمایند .

 

۶-برنامه گشت مشترک با اولویت نظارت بر صنوف و بازار با محوریت معاون برنامه ریزی فرمانداری مطابق برنامه با جدیت هرچه تمام تر انجام گیرد .

 

۷- شهرداری های نورآباد و خومه زار و بابامنیر نسبت به انجام عملیات گند زدائی از شبکه معابر و مکان های حساس اقدامات لازم را به عمل آورند .

 

۸- شرکت پخش فراورده های نفتی به صورت مستمر از جایگاه ها و مراکز عرضه سوخت بازدید و بر نحوه رعایت موازین بهداشتی نظارت و در جلسه بعدی اهم اقدامات مربوطه را گزارش نماید .