تغییر کاربری اراضی آموزشی تنها با مجوز شورای آموزش و پرورش امکانپذیر است
تغییر کاربری اراضی آموزشی تنها با مجوز شورای آموزش و پرورش امکانپذیر است

محمدرضا امیری در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز، بر بازنگری کاربری های اراضی آموزشی با توجه به نرخ رشد جمعیتی و نیاز منطقه‌ای تاکید و گفت: به زودی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان فرمانداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش با هدف تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی […]

محمدرضا امیری در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز، بر بازنگری کاربری های اراضی آموزشی با توجه به نرخ رشد جمعیتی و نیاز منطقه‌ای تاکید و گفت: به زودی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان فرمانداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش با هدف تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی و نیز نیاز سنجی فضاهای آموزشی با توجه به نرخ جمعیتی شهر تشکیل و بر حفظ و اختصاص و تملک کاربری های آموزشی نظارت خواهد کرد.

فرماندار شیراز همچنین هرگونه موافقت اداره آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای آموزشی را منوط به بررسی و تعیین تکلیف در این کمیته و تصویب در شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز دانست.

او با اشاره به اعلام آمادگی خیر مدرسه ساز برای احداث فضای آموزشی در شهرک آرین، از شهرداری شیراز خواست که زمین مناسب را در این شهرک مشخص و به آموزش و پرورش واگذار کند.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین شهرداری را موظف به پرداخت ۵ درصد عوارض دریافتی به آموزش و پرورش دانست و گفت: بر حسب ضرورت دستگاه پوز فروشگاهی برای پرداخت سهم عوارض آموزش و پرورش در شهرداری‌های مناطق مختلف شیراز نصب شود.

امیری با تاکید بر لزوم ارائه گزارشی از تحقق این موضوع توسط معاونت مالی و اداری شهرداری شیراز در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش شهرستان، از تمدید مجوز مدارس هیئت امنایی نواحی سه و چهار آموزش و پرورش شیراز خبر داد.

او ادامه داد: مشروط به رعایت آخرین قوانین و شیوه نامه‌های اجرایی اداره مدارس هیئت امنایی و نیز در نظر گرفتن سهمیه دانش آموزان نیازمند و فراهم شدن امکان ادامه تحصیل برای این گروه از دانش آموزان، مجوز فعالیت مدارس هیئت امنایی به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

امیری با قدردانی از شرکت مخابرات برای اجرای سازوکار‌های اجرایی پیشنیاز هوشمندسازی مدارس، از تخصیص اینترنت رایگان ۲ ساله با سرعت ۲ مگابایت برثانیه برای مدارس تک شیفت و ۵۰ گیگابایت برای مدارس ۲ شیفت خبر داد.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: اگر مشکل خاصی حادث نشود، تا پایان مرداد پیش‌نیاز لازم برای برخورداری از امکان آموزش مجازی در همه مدارس این شهرستان فراهم خواهد شد.