جواد یزدانی در برنامه رفع تصرف از اراضی موقوفه «زالی» شیراز و اراضی ملی واقع در شمال دانشکده کشاورزی گفت: پلاک ۱۱۰۳ بخش سه شیراز بالغ بر ۱۲ هکتار اعم از تجاری، مسکونی، کشاورزی و … است که محدوده شهر جدید صدرا، روستای باجگاه و بخشی از گادگان امام علی (ع) و احمد بن موسی […]

 جواد یزدانی در برنامه رفع تصرف از اراضی موقوفه «زالی» شیراز و اراضی ملی واقع در شمال دانشکده کشاورزی گفت: پلاک ۱۱۰۳ بخش سه شیراز بالغ بر ۱۲ هکتار اعم از تجاری، مسکونی، کشاورزی و … است که محدوده شهر جدید صدرا، روستای باجگاه و بخشی از گادگان امام علی (ع) و احمد بن موسی (ع) را در بر می گیرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: بالغ بر چهار هزار هکتار از این اراضی با تمامی ملزمات و متعلقات به موقوقفه «حاج خلیل زالی» تعلق دارد که در سال ۱۳۲۷ توسط واقف آن، «حاج خلیل زالی» وقف بر ایتام شده و وقفیت آن در استان به صورت قانونی اثبات شده است.

وی اضافه کرد: بالغ بر چهار هزار هکتار از این اراضی نیز اراضی ملی است که متولی آن شرکت عمران شهر جدید صدراست و به نمایندگی از دولت به انجام امورات آن می پردازد.

یزدانی تصریح کرد: به اهالی روستای باجگاه و عشایر منطقه که مبادرت به تخریب اراضی کرده اند که جزو اراضی ملی و موقوفه است تذکرات شفاهی و کتبی و اظهارنامه داده شده است که مثمر ثمر نبوده و مجددا وارد اراضی شده اند.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور اکید به رفع تصرف این اراضی داده است.

وی ادامه داد: امروز با همراهی نیروی انتظامی و دادستان مرکز انقلاب استان و اوقاف ناحیه ۶ وارد اراضی شده ایم تا رفع تصرف شوند که اراضی تصرف شده توسط متصرفان ۶۰۰ هکتار بوده و ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی و ۱۵۰ هکتار از اراضی موقوفه «حاج خلیل زالی» می باشد.

یزدانی با اشاره به ابطال پروانه چرای عشایر این منطقه گفت: داشتن چرای دام نیز دال بر مالکیت نیست و منابع طبیعی استان نیز پروانه چرای آنها را تمدید نکرده است.

وی تاکید کرد: اهالی روستای باجگاه خیال تصرف اراضی و تصاحب این منطقه را باید از سر به در کنند و بدانند که اجازه تصرف حتی یک متر از این اراضی وقفی و ملی به آنها داده نخواهد شد.

یزدانی با اعلام این برنامه رفع تصرف بیان کرد: رفع تصرف از بالغ بر ۶۰۰ هکتار اراضی موقوفه و ملی پلاک ۱۱۰۳ واقع در اراضی شمالی دانشکده کشاورزی شیراز با صدور حکم دادستانی از متصرفین غیرمجاز که به صورت غاصبانه و به قصد غلبه و استیلا بر اراضی مبادرت به تصرف عدوانی، ساخت آغل و بنا بدون مجوز و تخریب اراضی کرده بودند به انجام رسید.

وی ادامه داد: با این اقدام با هماهنگی نماینده دادستان و فرماندهی انتظامی شیراز و با حضور نمایندگان شرکت عمران شهرجدید صدار و اوقاف ناحیه ۶ شیراز از اراضی رفع تصرف و به وضعیت سابق اعاده شد.

یزدانی اضافه کرد: همزمان با افتتاح پروژه بزرگراه «سپهبد شهید سلیمانی» در محور باجگاه به شیراز برخی از افراد سودجو اقدام به تصرفات غیرقانونی کرده بودند.

وی با اشاره به اعلام شکوائیه از طرف شرکت عمران شهرجدید صدرا و اداره اوقاف ناحیه ۶ شیراز به صورت توامان گفت: با ارجاع این شکوائیه به مراجع قضایی با دستور معاونت قضایی مرکز استان از متصرفین اراضی که به صورت غاصبانه اقدام به تصرف عدوانی اراضی ملی و وقفی و ساخت آغل و احداث بنا در محور مذکور کردند، رفع تصرف شد.