راه‌حل گرانی تولید است/ قوای سه‌گانه در زمینهٔ جهش تولید گام بردارند
راه‌حل گرانی تولید است/ قوای سه‌گانه در زمینهٔ جهش تولید گام بردارند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، با اشاره به بحث تحول‌خواهی و تحول‌گرایی که مقام معظم رهبری به‌عنوان سیره امام راحل در سالگرد ایشان مطرح کردند، اظهار داشت: مهم‌ترین رکن تحول از نگاه امام و همه کسانی که در خط امام هستند، تحول در جهات معنوی است، و اگر ما خود را نتوانیم […]

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، با اشاره به بحث تحول‌خواهی و تحول‌گرایی که مقام معظم رهبری به‌عنوان سیره امام راحل در سالگرد ایشان مطرح کردند، اظهار داشت: مهم‌ترین رکن تحول از نگاه امام و همه کسانی که در خط امام هستند، تحول در جهات معنوی است، و اگر ما خود را نتوانیم اصلاح کنیم، هر تحولی هم که در جامعه رخ دهد، سود نهایی آن برای ما نخواهد بود.

او افزود: تحول همچنین در جهات دیگری نیز لازم است، دین اسلامی دینی است که دنیا و آخرت همه مردم را باید اصلاح کند، ازجمله جهات تحول که ضرورت آن احساس می‌شود تحول در جهات مدیریت در کشور اسلامی ماست.

آیت الله دژکام ادامه داد: از آغاز انقلاب تاکنون از یک نظام بروکراتیک یعنی کاغذبازی‌های اداری رنج می‌بریم گاهی کاری که باید یک روز یا دو روز به طول بینجامد ممکن است در نظام اداری به چند ماه نیز میرسد یکی از عوامل عقب‌ماندگی ما نیز همین است.

خطیب نماز جمعه شیراز اظهار کرد: فعالیت‌های غیرضروری در ادارات، وقت و پول مردم را ضایع می‌کند که باید آن را اصلاح کنیم، یکی از مدیران بیان می‌کرد که چند هزار نیروی انسانی اضافه در استان وجود دارد، این‌گونه موارد باید اصلاح شود، امیدواریم مجلس در این زمینه‌ها و برای افزایش بهره‌وری گام بلندی بردارد، اگر توقعی از مجلس یازدهم بوده برای اصلاح این‌گونه موارد است.

او گفت: تحولات در راستای اهداف انقلاب را مردم باید با چشم بصیر خود ببینند، اما این مسائل که جنبه سیاسی دارد در چارچوب قانونی انجام می‌شود، هر چهار سال یک انتخاباتی وجود دارد و می‌توانیم تحول را در ضمن رأی خود انجام دهیم و دنبال کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در ادامه، افزود: یک سری تحول‌هایی باید در مسیر حرکت انقلاب رخ دهد که با رأی و انتخاب صورت نمیگیرد، بنابراین باید آستین را بالا بزنیم و تحول را ایجاد کنیم، ازجمله آن تحول در تولید کشور است که بخش عمده آن با همت خود مردم و تولیدکنندگان رخ میدهد، نام‌گذاری جهش تولید در همین خصوص است، اگر تولید متحول نشد مسائل اقتصادی حل نخواهد شد.

آیت الله دژکام بیان کرد: در خبر‌ها مشاهده کردیم که اخیراً تعداد قابل‌توجهی جوجه یک‌روزه را معدوم کردند، که یک کار غیرانسانی و غیرتخصصی ازنظر اقتصادی بود، اما اخیر صداوسیما در یک گزارش، یک استان را نشان داد که مرغداری‌ها در آن استان، ۴۰ هزار جوجه را به دست مردم داده بودند و عنوان داشتند که ما توان نگهداری جوجه‌ها و پروار کردن آن‌ها را نداریم، اما همین واگذاری جوجه‌های یک روزه مازاد به مردم ۸۰ تن گوشت مرغ را وارد بازار آن استان کرد. اما میبینید که در بسیاری استانها، کمبود گوشت و مرغ و قیمت بالای آن بیداد می‌کند.

او گفت: علاوه بر این موارد، متأسفانه شاهد نابود کردن سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و … در چند وقت اخیر نیز هستیم. این عدم تدبیر است که موجب نابودی تولید می‌شود، باید جلو این‌گونه موارد گرفته شود، همچنین باید جهش تولید نیز تحقق پیدا کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جلوی تورم گرفته شود راهی جز جهش تولید نداریم، جلو گران‌فروشی را دادگستری می‌تواند می‌گیرد، اما جلوی تورم را نمی‌تواند، راه‌حل گرانی تولید است، توقع ما این است که همه مدیران و قوای سه‌گانه درزمینهٔ جهش تولید گام بردارند.

او اظهار داشت: نکته دیگر در خصوص حجاب و عفاف است، در ادیان مختلف ازجمله زرتشت، مسیحی، یهودی و اسلام هر چهار دین به حجاب توجه و تأکید دارند، مرحوم آیت‌الله حائری نیز فرمودند در تخت جمشید حتی یک عکس بی حجاب از یک بانو وجود ندارد، این نشان دهنده عقبه و فرهنگ کشور ماست، اما این تمدن کافر ملحد غربی بحث حجاب را به گونه دیگر مطرح می‌کند.

امام جمعه شیراز گفت: متأسفانه اروپایی‌ها چهره مریم قدیس را در دو قرن اخیر بی‌حجاب کشیده‌اند، درحالی که قرآن کریم از این بانوی بزرگوار به بزرگی یاد می‌کند، برخی متأسفانه باوجوداینکه ۳۰۰ هزار شهید داده‌ایم به دنبال آن مسیر کفر آلود می‌روند، در هفته عفاف و حجاب شایسته است همه آنانی که اهل فکر و فرهنگ هستند دقت کنند و هوس‌های نفسانی و شهوانی خود را به صورت فلسفی توجیه نکنند.