بازدید معاونین و مدیران جهاد کشاورزی فارس از پارک سلامت روان حاجات شیراز
بازدید معاونین و مدیران جهاد کشاورزی فارس از پارک سلامت روان حاجات شیراز

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: راه اندازی پارک سلامت روان حاجات با تاثی از تعالیم دین مبین اسلام کاری نو و بدیع است که در گوشه گوشه آن سنت و مدرنیته رعایت شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی در بازدید […]

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: راه اندازی پارک سلامت روان حاجات با تاثی از تعالیم دین مبین اسلام کاری نو و بدیع است که در گوشه گوشه آن سنت و مدرنیته رعایت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی در بازدید از پارک سلامت روان حاجات، با بیان اینکه در این پارک به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و روانی در جوانان و سالمندان، محل هایی برای نگهداری آنان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: ایده بسیار زیبایی است که در این مکان محلی برای تعامل سالمندان و بازنشستگان با یکدیگر و تفریح آنان در طول روز در نظر گرفته شده و این افراد شب به کانون گرم خانواده های خود برگشته و بدین ترتیب فرهنگ احترام به پدر و مادر و دور نشدن آنها از خانواده حفظ می شود.
وی با اشاره به اینکه از نگرانی های جامعه امروز ما و دغدغه مقام معظم رهبری، الگوی نادرست گرفتن از جوامع منحط غربی است، اظهار کرد: این جوامع به سمت فروپاشی خانواده حرکت می کنند و این در حالی است که خود کشورهای اروپایی با تجربه ۲۰۰ ساله اکنون با ابراز پشیمانی به سمت استحکام خانواده گام بر می دارند.
به گفته قائمی؛ در تعریف کار خیر همواره ساخت بیمارستان، مسجد، ورزشگاه و این اماکن در ذهن می آید، اما کار شاخص راه اندازی “پارک سلامت روان حاجات” مانع از نیاز به ساخت بیمارستان می شود و می تواند جامعه را از مسیر انحطاط دور کند.
وی به شعار پارک سلامت روان که “غذای سالم، رفتار سالم را به وجود می آورد و رفتار سالم جامعه سالم را می سازد” نیز گریزی زد و افزود: این یک شعار دینی، مذهبی و دنیوی است چرا که غذای حلال و کسب روزی حلال بسیار اهمیت دارد.
قائمی با بیان اینکه قانون ما را مکلف به انجام امور محوله می سازد، ابراز کرد: در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با جاری سازی مدل تعالی سعی شده که کارکنان به اجرای تعهدات به صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت های اجتماعی ترغیب شوند.

توجه به مسئولیت های اجتماعی در جهاد کشاورزی فارس
مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به وجه مشترک مدیریت علمی این سازمان با فعالیت های پارک سلامت روان حاجات اشاره کرد و گفت: در این سازمان با نگاه مبتنی بر اصول علمی، مدل تعالی جاری سازی شده است و بر این اساس به مسئولیت های اجتماعی توجه خاصی می شود.
عبدالرحیم پیشکار در بازدید از پارک سلامت روان حاجات، با بیان اینکه در مباحث مسئولیت های اجتماعی از یک مدل استفاده می کنیم که چهار بُعد اخلاقی، انسانی، قانونی و اقتصادی را شامل می شود، تصریح کرد: ما براساس ایزو ۲۶۰۰۰ پیش می رویم که مسیر مسئولیت اجتماعی را به صورت علمی برای ما مشخص می کند.
وی ابراز کرد: استفاه از مبارزه بیولوژیک به منظور تولید محصول گواهی شده، ارتقاء راندمان آبیاری با استفاده از شیوه های نوین، استفاده از بذور با عملکرد بالاتر و مقاوم تر در مقابل خشکی و کم آبی از جمله اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی است.
پیشکار با اشاره به ابعاد اخلاقی و انسانی مسئولیت اجتماعی، از راه اندازی انجمن خیریه به صورت خودجوش سخن گفت و افزود: تقویت حوزه های روانشناسی برای کارکنان و خانواده آنها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورری استان فارس با اشاره به فعالیت پارک سلامت روان حاجات در کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ اظهار کرد: به دنبال افرادی هستیم که کارهای نظام مند با رویکرد مسئولیت اجتماعی انجام می دهند تا بتوانیم با همکاری با آنها نگاه مسئولیت اجتماعی را به سمت این عبارت و تکرار این شعار ببریم که ما در مقابل جامعه و محیط زیست مسئول هستیم.
روحیه اجتماعی رئیس جهاد کشاورزی فارس زنده است
بنیان گذار و مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات با اشاره به اینکه روحیه اجتماعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس زنده است و ای کاش همه مدیران ما این فعل را داشتند، گفت: بنده به عنوان یک فعال رفتار اجتماعی عرض می کنم، شما ضمن فعالیت هایی که برای حفظ و کمک به جامعه شریف کشاورزان انجام می دهید باید در تقویت معنوی فاعلان کشاورزی نیز توجه بیشتری داشته باشید.
بهمن حاجات نیا در بازدید جمعی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پارک سلامت روان حاجات اظهار کرد: زمانی مناطق روستایی پاک ترین و بی آلایش ترین مناطق کشور بودند اما امروزه ریشه بعضی از آسیب های اجتماعی در این مناطق است و این نشان می دهد که ما در تقویت معنوی، خانواده های کشاورزان را نتوانستیم راهنمایی کنیم و جامعه مخاطب شما آسیب دیده است.
وی تصریح کرد: در تامین امنیت آینده خانواده باید با هم همکاری کنیم و هر طور که سازمان جهاد کشاورزی فارس بداند ما آماده کمک هستیم تا گلوگاه های آسیب را تغییر جهت دهیم و جلوی رشد آنها بگیریم و امیدوارم دوباره مناطق پاک را روستاها و شهرها ببینیم.
بنیان گذار و مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات ابراز کرد: ما افتخار می کنیم که حرکتی بدیع، جامع و نوپا انجام می دهیم و گزارش آن به دفتر سازمان اجتماعی کشور و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز ارسال شد و این پاداش کارمان بود که یک ضرورت را که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید داشتند میسر کردیم.
وی به اهمیت سلامت روان کارکنان تاکید کرد و گفت: باید برگردیم به آموزه ای فرهنگی خود و همه برای ساختن فردای خود کمک کنیم چرا که اگر نتوانیم دغدغه های فکری و روحی کارکنان را تامین کنیم فقط جسم آنها را در اختیار داریم و جامعه دارای بالندگی نخواهد بود.
مدیرعامل پارک سلامت روان حاجات به ساخت نرم افزاری برای پایش سلامت افراد بدون محدودیت های جغرافیایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه افراد مختلف بدون حضور در اینجا می توانند به کنترل سلامت خود بپردازند و این کار برای اولین بار در ایران انجام خواهد شد و افتخار ایران است که برای اولین بار در دنیا بتوانیم کنترل درمان و سلامتی را خارج مرز جغرافیایی پارک سلامت و کشور پایش کنیم.
مشاور مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات در استان فارس با بیان اینکه در اجرای عدالت اجتماعی دچار عقب ماندگی هستیم به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب به مسئولین تاکید کردند که برنامه های خاص و نوین ارائه دهند و با استفاده از ظرفیت مردم، ایده نو به میدان آورده شود و در حوزه اجتماعی هم افزایی صورت گیرد.
سیدعلی محمد موسوی تصریح کرد: منابع را باید براساس آمایش سرزمین و متناسب با ظرفیت جغرافیایی مناطق توزیع کرد چرا که با برقراری توازن می توانیم مردم را در شهر و روستای خود نگه داریم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به آسیب های روانشناختی و اجتماعی اظهار کرد: بحث توانمندسازی روانی کارکنان که سرمایه های سازمان شما هستند و می توانند یک سازمان را بالنده کنند و به تعالی برسانند مسئولیت اجتماعی شماست و باید مشکلات کارکنان و خانواده آنها، آموزش و مشاوره ها را در این زمینه پیگیری کرد.
در این مراسم که با حضور معاونین و تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورری استان فارس صورت گرفت از سوی رئیس این سازمان به بهمن حاجات نیا بنیان گذار این پارک لوح سپاسی اهداء شد.