طراحی و اجرا ایستگاه قطار مروردشت گامی موثر برای اقتصادی شدن راه آهن است/توسعه راه آهن فارس به سمت دریا استان را از بن‌بست ریلی خارج می‌کند
طراحی و اجرا ایستگاه قطار مروردشت گامی موثر برای اقتصادی شدن راه آهن است/توسعه راه آهن فارس به سمت دریا استان را از بن‌بست ریلی خارج می‌کند

استاندار فارس گفت: طراحی و اجرای ایستگاه باری در کنار حمل و نقل مسافر در شهرستان مرودشت گامی موثر برای اقتصادی کردن راه آهن است که حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی ، فولاد پاسارگاد و معادن سنگ بوانات و خرم بید و خاک نسوز و صنعتی آباده میتولند قسمت اعظم بار […]

استاندار فارس گفت: طراحی و اجرای ایستگاه باری در کنار حمل و نقل مسافر در شهرستان مرودشت گامی موثر برای اقتصادی کردن راه آهن است که حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی ، فولاد پاسارگاد و معادن سنگ بوانات و خرم بید و خاک نسوز و صنعتی آباده میتولند قسمت اعظم بار این راه آهن را تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در حاشیه آیین کلنگ زنی ایستگاه راه آهن شهرستان مرودشت که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور برگزار شد ، به انتظار دیرینه مردم این شهرستان برای داشتن ایستگاه مسافری و باری راه آهن اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان مرودشت در پاسداری از میراث کهن ایران زمین نقش موثری داشته و همواره طلایه‌داران این فرهنگ و تمدن کهن بوده‌اند و انتظار بهره‌مندی از حمل و نقل ریلی از سوی این عزیزان به عنوان مطالبه ای بحق در سال‌های گذشته مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان پیشین و کنونی این سهرستان در مجلس پیگیر تحقق این مطالبه مردمی بوده اند ، عنوان کرد: با توجه به اختیارات موجود از شهرداری مرودشت درخواست شد که زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه را در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار دهد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک تهیه طرح جامع این پروژه آغاز می‌شود ، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود عملیات اجرایی ایستگاه ریلی مسافری مرودشت تا پایان سال جاری به پایان برسد و در ادامه نیز تکمیل‌ شود.

 

دکتر رحیمی ساخت این ایستگاه را در رفت و آمد گردشگران و همچنین آسایش و رفاه مردم این شهرستان بسیار موثر دانست.

 

وی با بیان اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی هزینه های زیادی برای احداث ریل راه آهن متقبل شده است ، عنوان کرد: بی تردید حمل بار از طریق این راه آهن ، آن را به سمت اقتصادی شدن سوق می دهد؛ بنابراین تلاش داریم راه آهنی که امروز احداث شده بتواند منجر به بازگشت سرمایه شود.

 

استاندار فارس بیان کرد: طراحی و اجرای ایستگاه باری در کنار حمل و نقل مسافر در شهرستان مرودشت گامی موثر برای اقتصادی کردن راه آهن است که حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی ، فولاد پاسارگاد و معادن سنگ بوانات و خرم بید و خاک نسوز و صنعتی آباده میتولند قسمت اعظم بار این راه آهن را تشکیل دهد.

 

دکتر رحیمی ادامه داد: در افقی بلند مدت نمایندگان استان فارس در مجلس و دولت مصمم هستند که این راه آهن به سمت دریا حرکت کند و این خطه در بن بست ریلی قرار نگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: احداث راه آهن شیراز به بوشهر که قطعه ۱ و ۲ آن در حال حاضر پیشرفت حدود ۳۰ درصدی در زیرسازی دارد ، در آینده فعال خواهد شد و در پی آن مردم فارس از نعمت اتصال به دریا از طریق ریل بهرمند می‌شوند